Svar till Elin

Elin om Svar till Josefine:
Jag kollade precis in här, och plötsligt så ställde sig en liten fråga sig i mitt huvud.. Ärr på underarmar, vissa personer har så lite kött och hud på dom, så ärren blir inte lika ''starka'', eller vad man nu ska säga. Jag skar mig en gång i tiden, men jag fick inte alls "utbuckliga ärr", utan bara vita smala streck. Jag fattar inte varför jag inte fick "utbucklingar".
Tacksam för svar..
Hej Elin! Jag vet faktiskt inte varför vissa får sådana ärr. Har ärr som är i samma storlek men som kan vara att en bara är "platt" och det andra går utanför huden. Ingen aning vad detta kan bero på, tyvärr.


P.S: Ni som har frågor i framtiden; ställ dem i min frågelåda :)

Hanna

- skribent på http://forfasen.blogg.se/

Har tänkt på det också! Fast jag som har lite mer fett och hud på mina armar får "släta ärr", alltså inga som sticker upp från huden och har bara sett att smalare människor eller folk med mindre fett på armarna har utbuktande ärr... Min teori är att folk med mindre fett får mer utbuktande ärr. Men efter att ha läst detta...



Kanske det bara har något med hur elastisk huden är hos en person? Min är rätt "slapp", kanske därför jag inte har utbuktande ärr?



Svammel svammel svammel....

tw

om de är platta eller utbuktande kan ju faktiskt också bero på hur färska de är. mina ärr står ut tills de blir helt vita och då blir de även platta.

men så länge de är det minsta rosa så brukar man kuna se att de står ut lite.

vet dock inte om detta gäller alla iof




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info