The rain is pouring down, just like we used to sing when we were young

Jag kom precis in. Har suttit ute i regnet, rökt och tänkt. Det är mysigt med regn om det är på en dag som denna, då man inte har några planer utan bara kan ta det lugnt.
Har tvättat idag också, och borde egentligen städa men jag orkar inte. Får göra det imorgon.

Lyssnar på Goodnight Nurse, ett band jag upptäckte igår. De är väldigt bra må jag säga, värda att lyssna på. Har även sett på Ice Age 3.
Tror jag ska köpa ett fritidskort snart. Från och med 1 juni gäller det på heltid eftersom lovet beräknas börja då och det slutar gälla på heltid 31 augusti. För er som inte bor i Västra Götaland så kan jag berätta vad ett fritidskort är. Jo, det är ett busskort som är för ungdomar till och med att de fyller tjugo. Kortet gäller på vardagar efter klockan fyra och fram till klockan fyra på morgonen. Under helger och lov gäller det dygnet runt. Kortet kostar 585 kronor och gäller i 100 dagar. Ett väldigt bra kort tycker jag, brukar köpa det till sommaren.

Tre dagar kvar tills jag blir 19. Önskar mig inget speciellt, det är väl pengar jag behöver mest. Får pengar på fredag (förssörjningsstöd, bostadsbidrag) men lite extra skulle inte sitta fel. Får pengar från CSN också, men det är först den 31 maj de sätts in. Behöver pengar till studentkläder, tatuering och det vanliga (mat, hygien etc) och så fritidskortet.
Bara tre veckor kvar till studenten. Ibland känns det som tiden går i slowmotion, men på sistone har veckorna rusat förbi i all världens fart, ett tydligt tecken på att sommaren är här. Innan vi vet ordet av det så är det höst igen. Tråkigt att sommaren alltid är så kort.
Julia

Jag önskar att jag hade kunnat få sitta där på balkongen med dig, det hade varit mysigt. Saknar dig, tänker på dig mest hela tiden. älskar dig<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info