Say it aint so

I måndags skickade jag iväg ett sms till min kontakt på BUP, Elisabet, och bad läkaren på BUP skriva ut Haldol till mig eftersom jag först träffar läkaren på vuxenpsyk sista maj och jag har inte tid att vänta. Mamma hade även ringt läkaren som ordinerat Haldol till mig från första början när jag låg inlagd på avdelning 57 sist, men nu ville han inte skriva ut det till mig. Elisabet svarade lite senare och idag skulle läkaren skriva ut Haldol till mig. Ska till stan imorgon och kolla om jag fått recept så jag kan hämta ut den. För läsare som inte vet vad Haldol är så kan jag väl i korta drag berätta att det är en antipsykotisk medicin med lugnande effekt. Har väntat länge på att få börja med den eftersom jag fick avbryta intagandet av den pga. den psykiatriska utredningen jag gjort hos BUP, som blir det sista jag gör där innan jag slussar över helt till vuxenpsykiatrin. Om exakt 10 dagar får jag veta resultatet av undersökningen och jag är både nervös och nyfiken. Men jag ser fram emot det, för att äntligen få klara besked och inte bli lurad av dem igen, som när jag låg inlagd på barn och ungdomspsyk och läkaren sa att jag var bipolär för att sedan ändra sig ett tag efteråt och säga att jag inte hade någon diagnos än. Tycker inte de ska säga sånt då om de inte är säkra? Nej, psykiatrin och jag är inga vidare vänner.

Hoppas inte det blir lika varmt imorgon som det var idag. Satt ute på balkongen förut men fick gå in efter en stund för det blev för varmt. Därför gillar jag sommarkvällar, för de är oftast perfekt tempererade.

Det har blivit många inlägg idag, och vissa av mina kategorier och månader ur arkivet krånglar ännu. Jobbigt att blogg.se alltid ska ha så mycket problem!

Lite random information: jag har tydligen tappat en av mina tändare i stuprännan. Blev förvånad när jag såg det för en stund sedan när jag satt i fönstret. Hur kan jag inte ha märkt det liksom? Kollade igenom skrivbordet där jag alltid har mina tändare men det fattades mycket riktigt en. Konstigt att jag inte märkt det, jag menar, jag håller dem aldrig i handen så hur den kom utanför fönstret är ett mysterium, och den är för långt ner för att jag ska kunna plocka upp den. Såklart var det en ny tändare också.

Lämnar inlägget här, för har inget mer att skriva om. Vi hörs.

P.S - Jag har besöksrekord!
Skywalker.

besöksrekodet beror nog på att du låg ute på emochan tyvärr :( bad dem ta bort tråden, memn..




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info