When we were winning

Det här är mitt 1603:e inlägg i bloggen. Det är rätt många inlägg jag har bakom mig fastän det känns som det bara var förra året jag startade bloggen trots att det var i september '08 jag satte igång.
Innan denna blogg hade jag haft två eller tre andra, men hade alrig orken att blogga då. De finns kvar där ute någonstans i cybervärlden, men vad de heter kommer jag inte ihåg och jag tror inte jag kommer hitta dem igen.

Jag fick ett roligt besked från mamma på telefon för ett tag sedan; Martin begär en depositionsavgift motsvarande en månadshyra som jag ska betala utöver den vanliga månadshyran nu när jag skriver på kontraktet. Jag mailade Caroline på försörjningsstöd men hon sa att den får jag stå för själv, och den ligger på omkring 3600 något. Jag bad mamma ringa upp mig och hon sa att hon lånar ut lite pengar till mig, så vi betalar lite var. Kändes som en lättnad, jag var rädd att behöva tacka nej till lägenheten pga att jag inte skulle ha råd med depositionsavgiften men nu är det ordnat!
Anledningen till att han vill ha en sådan avgift är som en slags försäkring ifall jag skulle göra sönder något, exempelvis golvet eller ett fönster. När jag flyttar får jag tillbaka pengarna för avgiften.
Mamma hämtar mig på måndag och vi åker hem efter att jag haft möte här på avdelningen med min kontakt på vuxenpsyk, BUP, boendestöd och min kontaktperson här på 57an. Vi ska gå igenom hur stöd och så ska se ut framöver och hur mycket jag behöver boendestödets hjälp. Jag går inte ut ensam så jag måste alltid ha någon med mig. Om jag ska någonstans, t ex till Göteborg eller stan, så går det så länge jag har någon att vara med. Kortare stunder går bra men inte utan något slags mål, längre stunder går inte alls. Jag är rädd för att vara ute ensam, man vet aldrig vad som kan hända.

Längtar tills jag kan börja köpa inredningsartiklar till min lägenhet. Den ska bli superfin! Synd bara att Lagerhaus ligger i Göteborg och inte närmare. Är lite jobbigt om man ska släpa med sig en massa saker på tåget. Får kanske fjäska med mamma om vi kan åka dit någon dag.
Nu ska jag strosa runt på internet. Pusshej!
Anonym

jo.. lina berättade att du & hon & hanna skulle ses i göteborg, om det var den nionde. jag undrade om jag kanske kunde komma förbi då en snabbis och säga hej till er? c:




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info