Något som ligger mig varmt om hjärtat


Något som ligger mig varmt om hjärtat är punk. Både musiken och stilen är grymt underbar och jag ÄLSKAR det!
Synd man inte levde på 70 talet. Hade inte haft något emot att träffa dessa två fina pojkar, Sid Vicious och Johnny Rotten (båda från bandet Sex Pistols.) Själv tycker jag nog Johnny var sötast, men Sid var väldigt söt han med. RIP.
Nuförtiden är ju inte Johnny särskilt fager, och jag tycker Sex Pistols blev dåliga efter att Sid dog. Som Nancy Spungen en gång sa: Sid Vicious IS the Sex Pistols!

Åhå är så sugen på att ta på kängor och nitar och hela köret. Tycker det är galet fint faktiskt. Såg en GRYMT snygg jeansväst på Myrorna med nitar all over och Sex Pistols tygmärke och ett överkryssat hakkors. Så mig, men jag hade inte ett öre och den kostade 175 kronor. Har man otur så har man. Men jag ska nog göra en egen, så blir den exakt som jag vill! :)

Just nu laddar jag ner lite mer awesome musik, nämligen Blondie, The Cure och Sid Vicious egna album, samtidigt som jag lyssnar på underbara Håkan Hellström. Man kan nog säga att min musiksmak är rätt blandad, haha.

Och förresten, på tal om Sex Pistols: Det är nästan ett tvång att se filmen "Sid & Nancy" för den är galet bra! Har sett den... fem gånger tror jag. Och ska ladda ner den och se den snart igen. Älskar den! Och boktips när jag ändå är igång: Inte som andra döttrar. Den är skriven av Nancy Spungens mamma Deborah Spungen och handlar om Nancys liv. Jättebra bok. Läste den för flera år sedan men den är verkligen värd att läsas!

Nu sitter jag och dagdrömmer om den perfekta västen, haha. Det ska vara bandloggor på den, massor av bandloggor på hela ryggen! Och nitar i överflöd :D Några av banden som får vara med är Broder Daniel och Ramones! Tror inte jag sett sånna tygmärken med Kent, Håkan eller andra band jag gillar. Får undersöka Rockhouse när jag har massor av pengar. För jag lär ju inte ha råd i första taget, ehe.

Nu ska jag ladda ner filmen och så fortsätta lyssna på fin musik jag älskar. Och så ska jag söka runt på lite fina inspirerande bilder. För jag ska göra lite ändringar i min stil. Jo'rå! Jag har ju ingen direkt stil, jag har ju allt från lolita klänning till tröjor med sötsaker på och kavajer med armé inspirerade broscher och sen helt vanliga kläder. Men ska ha lite mer influenser av punk tror jag. För det är fint, och jag saknar att ha den stilen lite. Var ju typ tolv-tretton när jag var liten punkare sist, haha. Blandar man stilar rätt kan det bli jävligt snyggt och personligt. Jag försöker blanda lite av allt jag gillar, men vissa stilar måste vara för sig, typ som lolita. Det går absolut inte att blanda med andra stilar för det ser bara galet ut då. Men men nu ska jag googla runt! Talk to you later! <3
filippaaa -genom hålet i mitt hjärta-

både kent och håkan har tygmärken :)

http://www.rockhouse.se/sv/product/1190/Kent-Dodskalle-Tygmarke

http://www.rockhouse.se/sv/product/57/Tygmarke-Sjoman

Emma

Punk är det bästa som finns!

Anonym

Vi har en modell-kopia av en Sex Pistols gitarr på Hobbyhörnan :)




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info