BUP imorgon

Imorgon är det BUP vid kvart över elva, sen ska jag och mamma kolla marknaden som är här i Trollhättan den första onsdagen varje månad. Har 140 kronor kvar kanske, och så måste jag köpa busskort så jag kan ta mig till skolan som snart börjar.

Gudrun från biståndsenheten ringde imorse och hon hade väl egentligen ingenting att berätta mer än att Johanna ska ha kontakt med henne och Sandra från försörjningsstöd. Det kommer ta tid det här. Det kommer ta så jävla lång tid...
Grejen är att de ska göra en ny utredning vilket jag inte riktigt förstår varför eftersom de redan gjort en. De gör verkligen ALLT för att dra ut på tiden. Sega jävla as. Är så arg på socialtjänsten så det finns inte. De missköter inte bara sitt jobb, utan behandlar även människor illa. I alla fall socialen i Trollhättan som dessutom fått sämst kritik i hela Sverige.

Det här med soc gör att jag mår ännu sämre och vill stundvis bara lägga mig ner och ruttna bort. Det hjälper inte att tänka positiva tankar, det gör nästan att man mår ännu sämre för att man får sådan ångest. I alla fall jag.
Jag har inte kunnat skära mig på ett tag för mamma tog mina rakblad. Abstinensen är olidlig.
Men jag är lite glad. Glad för min hårfärg och glad för mina nya piercingar. Och för att jag träffat saknade flickor! Saknar så grymt mycket människor. Tro mig, jag har inte glömt bort er. Tänker på er allt för ofta. Usch, saknad är hemskt. Och att jag är så dålig på att hålla kontakt med folk är ännu värre. Jag suger, helt enkelt.
Manda Keyzi

sv: På pressbyrån på centralstationen i Göteborg yayy! :'D

HannaH

du är bäst

tr

har själv ingen erfarenhet av soc men har aldrig hört något positivt om dem heller för den delen, men hoppas att vad det än är löser sig.



förstår rakbladsabstinensen å andra sidan, den suger, men den är bra också. Försök hålla sig borta, det hjälper ju egentligen inte fast man gärna vill intala sig att det gör det.



kramar tears&rain




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info