Sista dagen i februari

Goddag. Gissa vad jag köpt idag? Jo, en kamera! Så nu har jag min alldeles egna och den är jättefin och jättebra! Filmar i HD och tar kanonbilder. Fast jag lägger inte upp någon bild idag för jag försökte ta bild på mig men det blev inga bra bilder. Ska försöka imorgon kanske, om jag orkar fixa mig. Har inte något fint att ta bild på hemma heller så ni får en bild på min kamera istället.

Dagen började med möte hos socialtjänsten (försörjningsstöd.) Jag fick intyget och jag får pengar på torsdag. Känns jättebra! Äntligen händer det något liksom.
Efter soc gick jag och mamma till Eidar och jag registrerade mig som lägenhetssökande. Tyvärr hade både den lägenheten i centrum och den på Hjortmossen gått ur systemet för att de varit där sin tid, men har jag tur lägger säljarna upp åtminstone en av dem igen om ingen vill ha dem. Hoppas!
Maxhyran socialen betalar ut förvånade mig. 4197kr! De lägenheter jag tittat på har inte ens gått över 2600.
Men nu är jag i alla fall aktivit sökande och det känns som en stor lättnad. Hoppas bara att det finns någon lägenhet som blir ledig snart.

Efter besöket hos Eidar gick vi in till Odenhuset och där köpte jag kameran. Allt som allt blev det avrundat ca 1000kr med minneskort inräknat. Sved i plånboken men det är ju något som är bra att ha och som man har nytta av länge.
Köpte även två jättemysiga tröjor från Gina Tricot. Den ena är en stickad cardigan, likadan som min svarta jag har med guldknappar, fast denna är vit, och så köpte jag en lite mer grovstickad långärmad tröja i svart. Gillar dem massor! Bild på dem ser ni nedan.

Nu ska jag se mig omkring på internet lite grand och sedan vet jag inte vad jag ska hitta på för något. Vi får se. Puss hej och tack för söta kommentarer som värmer ♥
Bambi

Bra att du har en kamera nu, så att du kan fota (:



Sv: Ja, det var dig jag mena & vad bra. Saknar dig med <3

Andréa

Sv: Tack så mycket! <3

Maskrosmor

Härligt med en egen kamera =)

Maskrosmor

sv - Tack för tassavtrycket. Blir så glad när jag ser att du varit i min blogg =)



Katten på fotot heter Tiger. Normalt gillar jag inte katter, inte lika mycket som hundar. men Tiger var mysig och han gjorde sitt på lådan och lät bli tapeterna. =)

Fannii

Härligt med en kamera! :D

Anonym

var kommer kameran ifårn och vad heter den? jag har letat efter en billig kamera jättelänge!

Emma

- skribent på http://xkiddown.blogg.se/

Gött med ny kamera, skulle också behöva en:)



Hur är allt?<3



Puss!

MandDz

Fin blogg du har :]




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info