Mahogny hår och angelbites

Nu har jag suttit och letat runt lite efter olika hårfärger, och kommit fram till att jag färgar det mahogny, dvs röd-brunt ( se bild ). Har haft det förut, dock många år sedan, men det passade då och då tycker jag det kan passa nu också! Tror det räcker med en blekning innan jag kan kleta i den färg jag ska ha, för jag har ju bara färgat håret svart en gång så det är inga lager eller vad man ska säga. Då är det även upp till bevis för mitt nya löshår att visa att det är äkta.
Sen har jag beslutat att jag ska spara pengar så att jag kan fara till Göteborg i mars. Har bestämt att jag ska pierca angelbites igen, för det är den finaste piercing som finns tycker jag. Och ja, jag säger att det är en piercing även om det är två, för de har ett gemensamt namn = den.
Vill att det är jag och Bambi som far till storstaden men vi får se om hon inte är hos Albin, inte har råd, eller har lust för den delen. Jag hoppas i alla fall hon vill och kan, för våra tågresor är de bästa!

Jag hoppas att socialen hör av sig snart. Helst redan på tisdag eller onsdag. Måndag vet jag att de inte har möte, för Johanna är ledig då. Men på tisdag kan de ha det, tycker jag. För jag har inte råd att betala mamma 500 kronor i månaden och jag har inte råd att förlora ytterliggare 500 kronor till mitt sparkonto. Och jo, på tal om mitt sparkonto så har jag nog 60 öre där. Har verkligen inte haft det bra ekonomiskt på sistone och det har kört ihop sig rejält. Har glömt vissa saker, som Telenor räkningarna t ex och då har jag varit tvungen att låna pengar både från sparkontot och mamma. Nu har jag dock betalt av alla skulder till mamma, men är fortfarande skyldig Tommy 234 kronor. Gud vad jag hatar att pengarna aldrig räcker till!
Inte nog med att jag har Telenor som är på ca 340-360 kronor i månaden, busskort för 310 och pengar till mamma på 500 samt pengarna till sparkontot, så ska det lilla som blir kvar räcka till pengar till mobilen (vilket jag aldrig har råd med) hygienartiklar, hårspray, kläder, smink och allt det där övriga. Och denna månaden ska Bambi få sin födelsedagspresent också. Inte alls försenad eller något, nej då.

Känns lite surt att jag ska köpa två paket blekning och två paket hårfärg för att det satans svarta håret ser extremt fult ut på mig. Jag ska aldrig, aldrig, aldrig mer färga svart. Tur nog är det här en engångsföreteelse och jag kommer ju inte behöva köpa 4 paket hårfärg varje månad. Men det känns ändå, rent ekonomiskt.

(Som svar på mångas frågor, så ja, mitt hår är jätteslitet efter all blekning genom åren, därför färgade jag det svart, för färg sliter inte lika mycket som blekning. Trodde jag skulle passa i det men ser hemskt ut, så därför är det nödvändigt, även om det svider, att bleka och färga om. Ville helst undvika det men nu är det nödfall.)
Bambi

Jag ska försöka ha råd! ^^

Fick pengar idag, så har nog råd i mars. Fast som sagt så beror det på om jag är hos Albin också :c



Våra tågresor äger massor! Synd att det var två år sedan vi åkte till Götet ihop :C

Saga

Jag menar absolut inget illa, är mest nyfiken :D Blir inte ditt hår extremt slitet när du färgar så ofta? Jag skulle vara rädd för att håret skulle ramla av typ, haha :P

Och hur går det med viktminskningen?



Tycker om din blogg! Kram på dig :)

danni. blåmärken i mitt huvud.

jag önskar att jag också kunde hitta en hårfärg att passa i. jag funderar på att färga det svart och ha i några dreads och klippa kort lugg. fast jag vet inte. åh.



(din nya design är jättefin!)

danni. blåmärken i mitt huvud.

och orka attjag finns i din länklista. vad fin du är.

Tilma

åwh Mahogny blir nog fint på dig :D <3

Maskrosmor

Är det inte bättre att använda avfärgning först så att du verkligen får bort allt det svarta?

erica

jag tycker absolut att du ska använda avfärgningsmedel,

well, det fungerar väl inte alls att få något ljusare färg på håret om det redan är svart?

btw, haha det är jag på bilden :)

Mikkiz

Jag färgar håret nästan för ofta! Jag har haft : svart , blått , lila , gult , orange , grönt ,rött , brunt,blont , blåsvart , vitt och vitt underhår och svart överhår! Jag vet inte vilken färg jag ska färga i helgen ;o Du måste hjälpa mig! =) Tack om du hjälper mig! <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info