Inside I'm dying

Jag vaknade vid två i eftermiddags, fast jag har vaknat då och då innan det men inte orkat mig upp ur sängen.
Vid halv fem ringde mobila teamet och sa att de kommer hem till mig nu. De har inte varit här än, och jag förstår inte varför de säger så när de inte håller sig till det. Jag har aldrig tyckt om dem, för de har påklistrade leenden och de bryr sig inte ett dugg. De frågar varje dag hur jag mår och jag säger alltid samma sak; att det är okej även om jag inte menar det. De säger bara att det är bra och sen ger de mig mina mediciner, ser på när jag tar Cipralex och sen går de. De stannar aldrig mer än tre minuter och det gör mig både arg och glad. Arg för att jag tycker att de inte tar jobbet på allvar, och glad för att jag inte vill att de ska fråga mer, för jag vill vara ifred. Ifred från främmande folk som bara kommer för att det hör till deras arbete. Sånt kan jag vara utan.

Jag ska maila Gudrun, eller om det är Solveig, vet inte, om boendestödet. Jag vill inte att Linda ska komma hit mer. Hon är jättesnäll och bra men jag vill inte att andra ska bestämma vad jag ska göra av min tid. Jag vill inte gå omkring med någon och försöka öppna upp mig, när den gör det mot betalning. Jag vill inte att någon ska få betalt för att vara med mig. Det känns fel, jävligt fel. Det blir liksom bekräftat att man måste bli köpt för att vilja vara med mig och det gör ont.

Har ingen ork att skriva mer. Får se när jag uppdaterar igen. Längtar i alla fall till fredag.
julia

Jag längtar väldigt mycket till på fredag! <3



Det är dumt att de inte tar sitt jobb på allvar, det är fel. De ska bry sig, på riktigt.



jag förstår hur du tänker angående boendestödet, men är det inte bra att få träffa någon ibland? även om det inte känns rätt att den får betalt för det? då får du ju iaf komma ut, träffa någon istället för att vara så ensam. (jag säger det bara för att jag bryr mig och inte vill att du ska vara ensam) <3

Eriiza

Jag förstår dig, hatar när folk säger en tid, men inte håller den alls.

Sådant gör mig mycket orolig, ängslig och arg.

Det är konstigt hur de inte kan förstå vilken påfrestning de kan ge en..




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info