Första morgonen

God morgon! Jag vaknade redan vid halv sju och då diskade jag lite mer. Inte fräscht att äta/dricka/laga mat i saker som stått på vinden i månader utan att diska dem först. Nu har jag inte så mycket kvar att diska så det gör jag nog klart idag.
Bilder på lägenheten kommer när den är helt färdig, med tavlor och hyllor och allt. Vill att den ska se presentabel ut på bilderna och inte skabbig, haha.

Sov rätt okej, vaknade några gånger och väntade på att det mobila teamet skulle komma med medicin men så kollade jag vad klockan var och kom på att de inte skulle vara här förräns vid tio. En av de som jobbar där ringde mig vid tiotiden och han verkade dryg men han sa att de kommer någon gång under förmiddagen. De sa faktiskt tio som bestämd tid och hur svårt kan det vara att hålla den tiden? Jag gillar inte när saker och ting inte blir som de var bestämda att vara.

Jo jag tänkte också berätta att jag gjorde begåvningstesten hos BUP igår. Herregud vad svåra vissa var! En uppgift var att bilda mönster med fyra klossar efter en bild i en bok. De första var enkla men de sista två tog mig säkert fem minuter eller mer att klara av. Andra övningar var att minnas bokstäver och siffror och säga dem i nummerordning först och sedan alfabetiskt ordning, alltså minnas allt man hörde och sedan först sortera ihop siffrorna i nummerordning och sedan bokstäverna. Det tog på mina krafter och jag glömde bort vad psykologen sa för siffror och bokstäver i början innan han ens var klar med att läsa de sista.
Skulle också höra två ord och berätta vad de har för något gemensamt. De första orden var rött och blått, och jag sa att det de har gemensamt är att de bildar lila. Det var inte det han var ute efter, han var ute efter att de båda var färger. Jag tänkte för långt.
De första gick bra men i slutet var det ord som jag inte kunde hitta orden till trots att jag någonstans visste vad det var. Hjärnsläpp, helt enkelt.
Over all gick väl testet sådär. Vi ska träffas igen nästa tisdag och fortsätta med utredningen men sen är det bara några gånger till innan jag får veta om jag har en diagnos och i så fall vilken/vilka.

Nu hör jag någon i trappen så jag tror det är medicindags. Later.

Update: Läkaren på 57an har satt ut fel medicin och satt in fel medicin. Han har satt ut Stesolid och satt in Zyprexa och den bestämde vi redan andra dagen jag låg inlagd att den skulle bort för man blir hungrig av den. Och mitt Cipralex ska jag tydligen få på kvällen. Great, de har koll...
Ninni

- skribent på http://ninjapuff.se

Sv: Jag har också gjort sådana test.. sjukt svårt och jobbigt är det! Men man känner sig nog dummare än vad man egentligen är. Jag trodde att de skulle säga att jag är efterbliven men det var jag som tur inte. Hahah

Maskrosmor

Låter rörigt med medicinerna. Tufft test, jag har gjort något liknande någon gång. Ska de komma varje dag till dig med mediciner eller hur är det tänkt?

Bambi

Det var sånna tester jag också fick göra <:

Maskrosmor

Sv - Vad bökigt att de ska komma varje dag. Varför får du itt för fler dagar i taget?

Fannii

Fan va great att du flyttat nu! Don't it feel good?! :D




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info