Svar på frågestunden!

Hej allesammans! Jag har nu gått igenom alla era frågor och tycker det är dags att svara på dem.
Så här har ni frågor och svar:

Hur ser en fin vardagas sminkning ut för dig / färger och sånt? (:

Om du menar hur jag själv sminkar mig till vardags så har jag ibland rött läppstift och då ingen mascara eller eyeliner. Ibland har  jag mascara och svart eyeliner på ögonlocken, men det är rätt sällan det blir bra. Kör jag på eyeliner och mascara brukar jag ha bleka läppar.
Jag använder alltid foundation och puder (H&M's) och ibland lite rosa rouge.

Menar du däremot hur jag tycker en fin vardagssminkning är i allmänhet så är det lite olika. Ibland tycker jag det är fint att bara ha foundation och puder, och bleka läppar. (Jag har blivit mobbad för min egna läppfärg så kan inte visa den för någon annan) Eller så har man alternativt rött läppstift istället för bleka läppar.

Hur tycker du att man kan matcha ett par vanliga tråkiga mellan blå stuprörs jeans till så snyggast som möjligt?

Ja du, det finns ju så sjukt många olika sätt att matcha ett par stuprörsjeans på!
Jag hade nog valt en oversize kofta/topp till dem, och kanske, om jag hade haft smal midja, markerat den med ett brett bälte.
Stuprörsjeans är så snyggt och jag tror nästan allt som är lite oversize passar sjukt bra ihop med sådana.

Hurdan mobil har du? och vilken är din favorit färg?

Jag har en Sony Ericsson k850i. Den suger, för när jag fick den av min mammas man Tommy i efterhand, så hade han suttit på den och gjort sönder den. Så ingenting funkar direkt bra, men den duger. Jag är ju inte gjord av pengar så jag kan köpa en ny direkt, hm...
Vad gäller favoritfärg så har jag faktiskt flera. Rosa, vitt, grått och gult. Helst citrongult, babyrosa, kritvitt och ljusgrått.

Favoritdjur?

Mitt favoritdjur är utan tvekan gepard och leopard. Kattdjur i allmänhet älskar jag!

Vad tycker du om politik? hur pass insatt är du? vann rätt parti?

Jag är inte så jätteinsatt i politik som jag var när jag var yngre. Har aldrig varit med i något ungdomsförbund eller så. Men jag är engagerad i miljöpolitiken, hatar nedskräpningar och vill att fler ska åka kollektivt.
Rätt regering sitter då inte i riksdagen! Röd-grön regering hade varit så mycket bättre och gynsammare för studenter. De ville b la höja studiebidraget med 200 kr, vilket är mycket om man har många utgifter som jag har.

Vad hade du för betyg när du gick ur grundskolan? (om du kommer ihåg)

Kan rada upp dem här, tror jag har en rätt okej koll (:
Svenska: MVG
Engelska: MVG
Franska: MVG
Slöjd: VG
Hemkunskap: VG
Idrott: IG (jag var aldrig med)
Samhällskunskap: VG
Matte: G
Naturkunskap: G

Fanns inga mer ämnen än så väl? Har så dåligt minne, haha.

Spelar du dataspel? Isf har du några tips på bra spel? :)

Ja jag spelar Tomb Raider! Tomb Raider Anniversery och Legend är skitroliga spel!

Åh sista frågan: har du några erfarenheter av "matrix so silver"? (:

Nu har jag det, och det schampot är jättebra! Tar bort gula pigment på bara några minuter, men har du blekt från svart eller brunt får du nog ha i det lite längre. Jag som har vitt hår nu hade i det 5 minuter efter blekning, och resultatet blev kritvitt!

vad fick dig att börja med skärandet?

Jag var olyckligt kär i min idol Joel Madden från bandet Good Charlotte.
Jag visste inte vad jag skulle göra, jag var så förtvivlad. Min högsta önskan var att han skulle svara på brevet jag skickat, men än idag har jag inte fått något svar, och det är sex år sedan brevet skickades. Hjärtat krossades för första gången riktigt hårt och jag började med att rispa. Sedan blev rispandet till skärande, och så var den onda cirkeln igång.

vad fick dig att börja med att blogga?

Jag började blogga för att minnas mina dagar, känslor och tankar genom åren. T ex så läser jag ganska ofta igenom mina allra äldsta inlägg och minns både bra och dåliga stunder.
Tycker bloggen är ett bra sätt att bevara vad som händer och hänt i sitt liv på!

vart ifrån fick du bloggnamnet ifrån?

Anxiety är engelska och betyder ångest, och då jag skaffade bloggen var det väldigt populärt att heta något med "core". Så eftersom jag har mycket ångest så blev det ångestcore, alltså anxietycore.

Tycker du sår/ärr är vackra?

Ja till viss del. Jag tycker det är vackert vilket otroligt lugn de ger en, och så tycker jag blod är något av det finaste som finns! Nya sår är fina, men när de får sårskorpor på sig så är de inte längre fina.

Kommer du ihåg din första panikattack?

Nej inte direkt den första jag någonsin haft. Kan ha varit när jag hade astma som liten och inte kunde andas, men det minns jag inte så mycket av. Den första jag kommer att tänka på när jag läser frågan är den panikattack jag fick hösten 2007 då jag blev våldtagen.

Vilket är ditt tidigaste minne?

Mitt allra tidigaste minne är när jag sitter i min barnstol, är inte mer än 2-3 år gammal och så helt från ingenstans kommer min pappa och kedjar fast mig i min stol. Jag minns hur de som satt omkring stirrade förvånat på honom. Jag hade inte gjort någonting, var alltid ett tyst barn som inte direkt märktes.
Det är det första minnet jag har, och även ett av de mer smärtsamma.

Hur många olika färger och stilar har du haft på ditt hår? Visa bilder? :D

Oj, haha. Jag har haft alla färger utom knallgult och knallorange. Orange har jag haft när jag blekt håret från svart till blont, men aldrig frivilligt.
Har alltså haft svart, lila, blått i alla dess olika nyanser, rosa i olika nyanser, rött, blont och brunt. Har jag glömt någon nu?
Och tyvärr kan jag inte visa bild eftersom mina datorer alltid haft en tendens att krasha med bilder, musik och allt. Musik kan man alltid ladda ner igen, men bilder försvinner för alltid.
Kan försöka beskriva de olika stilar jag haft på håret istället, även om det inte blir lika roligt som med bilder.
   När jag var 12 började jag för första gången min alternativa stil. Jag färgade håret knallrött och började med kajal. Jag hade axellångt hår som jag klippte av så det gick till slutet av halsen.
Som 13 åring blekte jag sönder håret som nu var långt igen. Jag såg lite ut som Sid Vicious flickvän Nancy, med mycket kajal och sönderblekt hår. Jag gillade den stilen!
När jag var 14 så färgade jag håret svart och klippte frisyr efter en bild på Sonny Moore. Jag blev jädrans nöjd faktiskt!
Som 15 åring var jag helt plötsligt klassad som emo pga mitt hår och min stil, som jag menat vara punk och rock från början. Tog reda på vad "emo stilen" var för något och såg att det fanimej var en snygg stil, men en stil jag redan hade.
När jag blev 16 hade jag återigen blekt håret, och haft en massa massa olika färger däremellan.
Sen var jag blond fram tills jag var 17 då jag färgade underhåret svart, skaffade löshår och älskade mitt hår.
Nu vet ni ju alla hurdant mitt hår ser ut. Men så var det med det! :D

När var du som mest nöjdast med ditt utseende och har du någon bild på det?


Här var jag nöjd med mitt utseende. 2009, i juni-juli.

Vilket är ditt favoritband just nu?

Kent!

Vilken affär brukar du shoppa mest i?

Gina Tricot och H&M divided!

Vad är din naturliga hårfärg och har du någon bild på det?

Jag har tyvärr ingen bild, men min naturliga hårfärg är askblond/mörkblond.

Vad fotograferar du med för kamera?

När jag fotar fotografier så använder jag mig av en Nikon D40x, men när jag fotar bilder på mig själv så använder jag mig av en Canon IXUS 60.

 Är det någon som fejkat dig någon gång?

Ja faktiskt, en på YouTube som använde en jättegammal bild på mig som visningsbild. Och sen har jag tydligen en fejk på stallet.se eller vad sidan heter.

Vilka bloggar följer du?

Alla bloggar jag följer ligger under dropdown menyns flik "bloggar" :D

Är det någon blogg du får inspiration ifrån?

Ja många! Sannas rum är en väldigt inspirerande blogg!

Om det var en sak i ditt liv som du skulle få ändra, vad skulle det vara?

Då skulle det nog vara vilka jag umgåtts med. Alla från det förflutna är idioter.

Om du gillar/äter B&J, vilken är din favvosmak? ;)

Jag har faktiskt bara smakat på Cookie Dough, så jag får väl säga den.

Har du några drömmar/mål? Hur skulle du vilja att ditt liv såg ut? =)

Mitt drömliv vore att arbeta som webbdesigner och fotograf i Los Angeles!

Favoritgodis? Favoritglass? Favoritmat?

Åh, godis är ju lätt Lidl's vita choklad med jordgubbsbitar!
Glassen är lite svårare. Älskar all glass utom isglass och rån.
Min favoritmat är pastasallad med feta ost och kall sås gjord på créme fraische och sweet chilli sås.

Vad är det bästa med att vara du?

Jag tycker inte direkt det finns så mycket bra saker med att vara mig. Kan nog vara att jag vågar vara mig själv.

Om du fick välja hårfärg, vilken skulle det bli? :D Svart eller platinablond? ^^

Platinablond forever!

är det många som kommenterar dina ärr? frågar vad det är eller ser lite snett på dom?

Nej inte alls så många som man kanske skulle kunna tro. Det har faktiskt gått ett-två år sedan någon kommenterade dem. Tror folk vänjer sig rätt snabbt vid dem, men främlingar kan ju titta lite snett på dem och sådär. Sen är det nog mest mamma som kommenterar dem, haha.
 

becca

"alla från det förflutna är idioter"



jag med?:(

I know that I (was)but i'm not anymore. :(

mathilda

cute!




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info