Ingenting är längre vackert

Jag ser ut över mitt rum, och det är inte vackert.
Skrivbordet är överbelamrat med smink och hår tillbehör.
Fotöljen är dränkt av kläder, och mitt lilla nattduksbord har fått bli viloplats för mina huvudbonader.
   Tågbiljetterna till lördagens kommande Göteborgsfärd med syster ligger som det enda i rummet välplacerade ovanpå en gammal necessär innehållande rengöringsprodukter till ansiktet.

Jag som annars är så pedant med hur mitt rum ska se ut har verkligen tappat kontrollen. Eller är det just för att det inte är mitt rum, mitt alldeles egna, som gör att jag inte orkar eller vill hålla det i ordning?
Jag lånar ju bara rummet. När jag flyttar härifrån kommer någon annan bo här och ta min plats. Och då har jag kanske, om man får hoppas, ett eget rum i en egen lägenhet som jag kan ta hand om och göra fint.


Idag är jag återigen hemma från skolan. Jag har åkt på en förkyldning med halsont, snuva och täppt näsa.
Jag har muskelvärk och huvudvärk och tabletter hjälper inte.
Jag fryser konstant men har ingen feber. Men jag tänker inte ställa in Göteborgsresan pga det. Jag har ju redan hämtat ut biljetterna som inte kan bokas om, plus att jag är i desperat behov av löshår.
Och jag ser fram emot att få åka dit med Kimona, jag tror nämligen aldrig att vi åkt dit tillsammans bara vi två.

Imorgon måste jag gå till skolan oavsett vad. Lever i ständig rädsla för att CSN ska dra in mitt studiebidrag pga för hög frånvaro. Men jag ska gå, jag måste gå, jag vill gå.

Nu har jag inte direkt så mycket mer att skriva om. Ta gärna en titt på frågestundens svar.

Puss och kram!
Maskrosmor

Jobbigt att behöva leva med rädslan för indraget studiemedel. De gör ju inte precis att vardagen blir lättare.



Krya på dig!

manda keyzi

- skribent på http://killdoll.blogg.se/

Jag ska också till gbg på lördag, vi kanske ses :*

Mattias

Ha så roligt i Göteborg :) du klarar det jag tror på dig :). <3

Tintin

Undrar en sak. Anser du att man kan vara en tigersyster även om man slutat skära sig?

Kram

Emma

Synd att du inte mår bra, krya på dig!

Tintin

Då måste jag vara en Tigersyster isåfall




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info