Fighter

Ångesten kommer krälandes längs med väggarna och entrar mig.
Jag har ingenstans att fly, och även om jag tog till flykt skulle den ändå hitta mig tillslut.
Det är som om ett betongblock ligger på bröstet och blockerar luften från att komma in i lungorna.
Jag är återigen utlämnad till ödets makt.

Mina texter blir kortare och kortare. Orkerslösheten har tagit över totalt och jag vet inte vad eller hur jag ska göra för att bli av med den.
Jag orkar ingenting, inte ens det som jag tycker om att göra, som att designa bloggar och sminka mig eller fixa håret.
Jag styrs av osynliga händer, och det verkar som om allt vore något slags vakuum, att jag är inuti en bubbla utan syre, och jag får panik.

Jag ska klara skolan. Jag ska! Tänker inte låta mitt mående förstöra mina betyg än en gång.
Jag kämpar. Jag ska kämpa. Jag har kämpat.



Mimi

Jag tror på dig, sötnos!

Julia

Du kämpar, du är bäst. Du kommer klara det här. jag tror på dig älskling. Jag finns alltid här. Du har mitt nummer om det är nått, annars msn, mejl. Ja, vad som helst. <3

Maskrosmor

kram Tänker på dig!

Lina

åh, du är så stark! du kommer klara det fina du. <3

Mattias

Du klarar det Emelie, kämpa på :) Finns här för dig <3

Babyborderline

Du skriver så vackert, men ändå precis som det känns. naket, avskalat liksom. Och jag vet precis hur du menar, när man fastnar i vakuumet och man inte ens orkar det som är kul...



Men jag vet ju, när det inte gäller mig själv såklart, att det går ju över, det gör det. Du kommer att klara skolan och dina betyg, det kommer att gå bra. Jag hejjar på dig!




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info