Tillbaks på Kortbo

Jag sitter återigen i mitt rum på Kortbo, denna gång med en smockfull godispåse som tröst.
Jag blev utskriven idag, tack vare ett enormt tjatande från min sida. Doktorn som skrev ut mig hette Gabriel, och jag har nu 150mg Lamotrigin och så även en ny medicin, S något. Minns inte vad den heter, men ska ta 2-8 tabletter dagligen för sömnen. Den är även antidepressiv tror jag.
Tiden på Vuxnenpsyk har varit enormt påfrestande. Jag fick kontakt med en som hette Christoffer, som känner Christan i min klass bror. Och så träffade jag en annan Christoffer som var sjukvårdare, som var Christian i min klass kusin och sjukt jävla söt.
I rökrummet träffade jag även på en femtiotre årig man som var rätt trevlig, men som spenderat mestadels av sina senare år på psyk. Tyckte synd om honom.
Personalen var trevlig, förutom nattpersonalen. De var oerhört dryga. Och jag var ständigt rädd, fylld av ångest och ville bara dö. Jag satt och grät och var vaken hela nätterna utan att nattpersonalen brydde sig.
"Gå och lägg dig ingen," sa de när jag var uppe för att säga till att jag var vaken, precis som de bett mig göra. Jag trodde jag kunde få någon extra sömnmedicin, men det fick jag inte.


Nu tar jag följande mediciner; Atarax, Abilify, Lamotrigin, Fluoxetin, Theralen, S något och Nifirex. Sju stycken alltså. Hade faktiskt hoppats på att jag skulle fått Xanor eller något liknande eftersom jag har oerhört plågsamma ångestattacker som bidrar till att jag inte kan sova.

Men nu vet ni alla fall att jag är hemma igen. Så det blir fler blogginlägg kan jag lova, trots att jag inte får ha dator här. Men men, sånt är livet och jag skiter i reglerna ;)
Pusshej så länge!
Muff

<3

Emma

Hoppas det kan bli lite bättre när du är ute därifrån, varje litet steg är ett framsteg!

Nattpersonalen verkar ju vara helt sjuk!

mamiz

Hej mitt hjärta!Konstig personal som inte brydde sig?De borde j veta att de flesta ångestattackerna kommer till natten?Du är för snäll,du måste säga ifrån så de fattar!ÄLSKAR DIG MASSOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kramizar mamiz

jennifer

vad härligt att du kommit ifrån vuxenpsyk då.

<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info