Överdosering och vuxenpsyk - igen

Återigen ligger jag inne på vuxenpsyk. Denna gången pga överdosering.
Jag vet inte hur länge jag ska stanna här, och det känns riktigt surt eftersom jag betalt mina tågbiljetter till Göteborg, och jag får inte permisson. De anser mig vara en fara för mig själv.
Jag kan förstå att andra tycker att jag inte är som dem, att jag är sjuk och behöver hjälp. Men för mig är det som det är, och jag är inte redo för en förändring.

Skulle egentligen vara hos Soc och dietisten idag, men så hamnade jag här. Från klockan 6 imorse till klockan 4 tog det innan jag fick träffa läkaren. Det gjorde mig aningen irriterad. Visst har han mycket att göra, men ändå, 8 timmars väntan och det enda han gjorde var att sy mina sår på vänsterarmen där jag tydligen skurit av en ven/artär vad det nu var, och det var svårt att sy såret pga all ärrvävnad. Men det blev i alla fall sytt och jag hatar verkligen sprutor!

Efter att jag blev sydd fick jag ta EKG två gånger, blodprov och ta blodtryck, kolla pulsen och göra tester om jag kände något i fingarna. Det gjorde jag på nästan alla fingrar, ringfingret och lillfingret var lite bortdomnat men nu känner jag dem igen.

Mamma kom förbi med kläder, rengöringsproduker och tandborse och tandkräm. Jag har inte borstat tänderna sen igår vid 9 tiden. Jätte fräscht, gick runt och luktade skit i flera timmar.
Idag har jag ätit två mackor och druckit två glas juice. Försökte äta lunch och middag, men det resulterade i att jag fick springa till toaletten och spy.

Jaja nu vet ni alla fall att jag inte kommer kunna uppdatera så ofta. Man får inte ha internet här men jag har smugglat med mig mitt mobila bredband.

Hej då, och ta hand om er!
Julia

Du får inte dö.

[kampen tillbaka]

åhh :/ TA hand om dig snälla..<3

Sandra

ÅH,ta hand om dig!!

Kram

Evelina

anledningen att du fick vänta så himla länge är nog att det var en SJÄLVSKADA.

I sjukvården är självskadare ett problem, eftersom dom kan vara orsaken till att

andra människor som t ex vart med om en olycka och håller på att dö, kanske

inte har chans till riktig hjälp. Själviskt .. Jag pluggar till undersköterska, och vi har

fått riktlinjer om vilket som skall prioriteras högst. I alla avseenden skall självskade

prioriteras allra sist.Om det är livshotande brukar dom få vård ganska snabbt ändå,

men oftast så är det bara... uppmärksamhets-sår. Så dom bara behöver sys lite.

Min personliga åsikt är att det är väldigt själviskt av alla som skadar sig själva. Tänk på att

ni verkligen tar resurser från sjukvården som dom behöver för att hjälpa människor som verkligen

vill överleva och som inte förtjänar att lida. Ni har valt själva att öppna upp huden ...



Och en fråga till dig.. Är det du som kontaktar akuten? Eller vem är det.

Jag hade blitt jätteledsen om samma tjej kom in två gånger i veckan och behövde sys.

Det visar att du inte uppskattar hjälpen du faktiskt får.



Läkarna gör bara sitt jobb. Dom är där för att hjälpa, men som sagt så har dom sina regler om vad som SKALL prioriteras först.



Tänk på ambulanser som får två olika larm samtidigt. Det ena är en person som försökt begå självmord men fortfarande gick att rädda kanske,och

den andra är en person som blivit påkörd av en rattfyllerist och håller på att dö.

Tänk på vilken av dessa som förtjänar hjälpen, innan ni klagar på er väntetid.

Maskrosmor till Evelina

ok, det var moralkakor så det stänkte. Men förklara då hur det kommer sig att jag som är livrädd för blod och aldrig ens skulle tänka tanken att skada mig ändå kan få vänta i timmar och åter timmar utan att ens en sköterska hinner säga hej då de jäktar förbi.



Och det spelar ingen roll om man befinner sig där med pågående gallstensanfall eller tex vridvåld pga att man fastnat.



Man får ändå vänta i timmar och man får sällan eller aldrig ens veta om man har många före sig i prioritetskön. Ok, givetvis gåre akutfall före och kan ta tid, men är det 5 eller 30 pers före mig i kön undantaget akutfall som alltid kommer just akut och oväntat?

Maskrosmor

Herregud... Vilken härva du sitter i... Älskade vän..... Ja finner inga ord. Börjar kännas som om du drabbats om lagen om alltings djävlighet.



Jag finns här, det vet du!

Mimi

Sv: Visst är dom :D



Krya på dig, hoppas du kommer hem snart sötnos!

Maskrosmor

Saknar dig och tänker på dig. kram

Maskrosmor

Tänker på dig.. Tystnaden gör mig orolig. Hoppas att du snart kan skriva och berätta vad som händer och hur du mår. Eller att Bambi eller någon annan lämnar någon info... KRAM

Maskrosmor

Vill du berätta vad det var du överdoserade?



Sen förstår jag inte riktigt hur det gick till. Ja menar, de finns ju personal på Kortbo...?

bec

fan att du inte bor kvar i kungälv, då hade vi legat på samma, haha. Nej, men truth, Vackra emelie, jag hoppas verkligen du mår bättre snart.DU VET ätt du ÄR bättre än såhär! <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info