Snöstorm

Det är verkligen vinter ute! Det har snöat flera centimeter och bilarna är täcka av snö. Dessutom fortsätter det att snöa. Riktig snöstorm med andra ord.


Jag fick en fråga om hur jag började med min stil. Ja alltså jag såg bilder på Google och tyckte att det var fan en as cool stil! Min första inspirationskälla var faktiskt Sonny Moore, och jag klippte likadan frisyr som honom 2006, då jag började med min egna stil som har mycket inspiration från folk jag beundrar och tycker är fina. Bilden nedanför är på Sonny More. Obs, gammal gammal bild!

Jag har även haft MySpace i flera års tid och där har jag vänner som är jättefina i håret, så jag lånade lite inspiration från dem också och började använda löshår i tvåan på gymnasiet. Innan jag hade löshår hade jag lite längre än axellångt hår som jag tupperade så det stod rätt upp medan sidorna och luggen låg platt. Jag älskar snedlugg som täcker ena ögat, tycker det är fint även om man inte ser så bra, haha.

I nian hittade jag verkligen "min stil" och sedan dess har jag haft denna stilen bara med olika variationer. Jag älskar stort, fluffigt hår samtidigt som jag tycker vissa korta frisyrer kan vara riktigt snygga. Jag älskar att köpa kläder och accessoarer och allt däremellan. Oftast köper jag mina kläder i "vanliga" affärer som Gina Tricot, H&M och Cubus, men spetsar ibland till det med något från Shock eller Kawaii Design. Och om jag haft mer pengar skulle jag definitivt handla mer på båda ställen!

Idag varierar jag mellan fransk inspirerad stil vars mening är att den ska andas lite Chanel och lite kawaii inslag till vardagliga kläder. Jag älskar gothic lolita och sweet lolita modet och har en svart gothic lolita klänning som jag älskar. Vampyrinspirerade kläder faller mig i smaken och jag älskar det viktorianska modet.
Man kan med andra ord säga att jag ser ut lite av hur jag känner mig för dagen. Det har ingenting med mitt mående att göra. Vissa dagar vaknar man bara upp och tänker: "Åh, idag vill jag ha det här på mig!" och så rotar man fram outiften bland ens saker.

En annan fråga jag får rätt ofta är vilka hårfärger jag haft. Haha det får mig att skratta lite för jag har verkligen haft alla utom medveten orange och medveten gul. Jag har färgat håret så många gånger i så många år och provat alla för att hitta vilken som passar mig bäst. Just nu, och ett tag framöver hade jag tänkt, har jag vit-blont hår och det är nog den färg jag trivs bäst med. Men för att piffa upp det lite kan man ju alltid ha babyrosa eller turkosblå coontails (ränder) eller slingor.

Nu ska jag förbereda mig inför läkarsamtal och mötet med Lillgården. Vi hörs <:




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info