Negativ

Jag är så trött, så matt. All energi går åt till att stiga upp på morgonen, fast oftast försent så jag missar frukosten. Det gör mig ingenting.
Klockan 10 blev jag väckt än en gång och tvingades masa mig ur sängen och ta en kopp varm choklad. De hade bara Earl Grey te, och det är inte gott. Inte ens med socker och mjölk, som jag för övrigt tycker är en självklarhet till te. Annars är det ju bara beskt.

Fick petat i mig lunch. Mår illa nu. Mortosbiffar var det, med potatis, ärtor och sås. Morotsbiffar och ärtor är gott, men jag tog självklart för mycket och känner mig spyfärdig nu. Shit happens, så blir det om man är glupsk. Sen att jag inte direkt är det är en annan sak. Jag orkar inte ens tänka efter hur jag är.

Regnet öser ner och snön blir till slask. Ungefär som mina tankar, för det känns som även de töar bort.
Minnet blir allt sämre och orken är helt borta. Det enda jag ser positivt på är att mamma kommer imorgon. Jag kan inte vara positiv till mötet, eller utskrivning heller för den delen. De lovade att jag skulle bli utskriven igår, men de ljög. De lovar att jag ska bli utskriven på måndag, men Frida (min ena kontaktperson) sa att det vore ju sorgligt om jag fick stanna kvar över jul. Fan heller att jag tänker. På måndag ska jag UT. Har de inte hittat ett boende så skiter jag fan i det, jag tänker INTE vara kvar här mer. Blir ju fan kroniskt deprimerad av att vara här.


En ny patient från Irak är här. Resan heter hon, och hon skriker hela tiden. Hon gråter och skriker och slår sig själv. Hon är ca 35 år och delar rum med mig. Tre gånger vaknade jag inatt av att hon skrek, och det lät så hemskt att jag fick skuldkänslor. Visst, hon förstår ingen svenska, men ändå. Jag kunde ju ha gjort något, tröstat henne...
Ringde på signalknappen så personalen fick komma in i morse när hon höll på att dunka huvudet i sänggaveln och skrika ut sina inre plågor. Hon visar verkligen sitt inre mörker utåt.

Det är väldigt många som vill ha min anonyma bloggadress. Jag är inte så säker på att alla kommer få den. Är rädd att någon ska ge ut den till en olämplig person som sedan hänger ut mig på nätet och alla kommenterar äcklig skit.
Dessutom är bloggen inte ett dugg censurerad (jag påminner er igen.) Den berättar om saker från min barndom ingen annan vet om, inte ens BUP. Men det är på egen risk. Jag tar inte ansvar för att ni mår dåligt av att läsa.
Nu ska jag kolla Facebook. Bye.
Julia

Jag vill ändå ha den. Jag vill veta allt, jag älskar ju dig för fan! <3

Amanda

Jag skulle aldrig ge ut bloggen till någon om du inte själv skulle be mig göra det. Och om någon skulle göra det så förstår jag inte vad dom tänker med, det är faktiskt ditt liv skrivet i ord i den bloggen och den är bara till för dig och dom du vill ge den till.



Försök ha det så bra som det går.

Jag tänker på dig.

Lina

jag hade inte gett den till någon. jag lovar



sen borde vi ses snart! när du har flyttat borde vi prata om en dag då du, jag och hanna kan ses. om du vill <3

Muff

Om du någon gång skulle ge ut bloggen till några personer skulle jag väldigt gärna vilja läsa den vännen. <3 Och jag kan inte förstå mig på människor som skulle vilja ge ut den till någon anonym jävel som bara vill tracka ner andra.

Ta hand om dig, <3

Tintin

Skulle väldigt gärna vilja ha din anonyma blogg om du bestämmer dig för att ge ut den.

Hoppas för din skull att du blir utskriven på måndag, som dom sa <3

Maskrosmor

Jag vet inte vad jag ska skriva. Huvudet ekar tomt, men jag tänker på dig. Du betyder mycket för mig. Kram.

Saga

Jag känner inte dig personligen, men jag har följt din blogg ett tag nu och... om det är okej för dig, så skulle jag gärna vilja läsa din blogg.

Kram Saga

Fannii

Jag skulle gärna vilja läsa, men har inte haft en tanke på att det fanns en chans att få tillgång till den bloggen, men du väljer ju såklart själv om du vill lämna ut den och jag skulle aldrig kunna lämna ut den till någon, inte ens om jag inte tyckte om dig, men det gör jag ju - väldigt mycket!

Saknar dig Emelie, längesen vi pratade nu och jag saknar dig enormt mycket<3

Anonym

Om du inte klarar att personer läser om ditt privatliv och dina känslor här, hur ska du då klara av att skriva en självbiografi?

jennifer

fina du, lust att ge mig din privatare blogg?

<3

emelie byström

Du känner inte mig men jag brukar kommentera ibland, och vi är även vänner på fb. kollar den här bloggen varje dag och jag skulle verkligen behööva läsa lite annat, som är på den andra. somsagt du känner inte mig men det skulle betyda väldigt mycket, och jag skulle aldrig ge ut den till nån. jag är inte sån. Kram

Ami

du är fiiin gumman

kämpa, ställ dig upp igen, du är stark.

<3

Phelicia

Jag läser din blogg ständigt varenda dag och skulle verkligen vilja ha bloggadressen. Jag ser ingen anledning till att ge ut adressen till någon, vad tjänar man på det liksom? Ingenting. Så.. aa.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info