Hat

Rött läppstift, svarta ögonlock, mascara, foundation, puder, läppstift på tangenterna...
Är fasaden heltäckande nu? Kan de se igenom mig? Ser de mina tomma ögon, min bleka hy eller mina dolda ärr?

Jag önskar inget hellre än att bli perfekt till utseendet. Vad är perfekt kanske ni undrar. Well, i mina ögon är det olika för olika personer. Vissa är perfekta som runda, andra som smala.
Det spelar ingen roll vad man har för hårfärg eller klädstil. Man kan vara perfekt precis som man är.
Men jag är inte perfekt. Jag är så långt ifrån det som man kan vara. Jag vill vara smal. Jag har alltid velat väga 47kg. Den siffran klingar så vackert i mina öron.
"För smalt till din längd," säger de. Men jag bryr mig inte. Man ska leva med den kropp man själv vill ha, inte den som andra vill att man ska ha.

Nu är det snart lunch. Jag sov förbi frukosten, och jag kan inte direkt påstå att jag är hungrig nu heller.
Jag har en god chokladkaka som mamma tog med sig igår. Den andra åt jag upp igår. Den var god, okej?

Jag vet att man inte blir smal av att äta massa godis och skräpmat. Men jag äter i princip aldrig skräpmat, det är extremt sällan. Och godis äter jag inte heller ofta nu för tiden. Kanske en gång i veckan - max.

Det dåliga med att vara här är att man måste äta i alla fall lunch och middag. Men det är två mål, och man behöver inte ta så mycket. Man kan säga stopp när man vill, för det är en ur personalen som lägger upp maten åt en. Men ändå tror jag att jag gått upp tio kilo sen jag kom hit. Det känns så. Jag känner mig så fet, speciellt när jag provar kläder jag inte kan ha.

Jag vill ha tillbaks min 29" storlek på byxor. Min gamla storlek på tröjor. Jag vill ha tillbaks min kropp!
Jag vill så gärna bli smal, fin och vacker.
Mina ögon tåras vid blotta tanken på hur jag ser ut. Äckel äckel äckel är jag.
Jag hatar BUP. Jag hatar Remeron. Jag hatar mediciner. Jag hatar mig själv.
Anonym

Att sluta äta, eller äta mindre är inte rätt väg för att gå ner i vikt.



Att äta riktigt - 3 ggr om dagen samt att röra på sig regelbundet är nyckeln till att lyckas. Då når man det resultat man vill ha, och samtidigt mår ens kropp bra.



Jag pratar ur personlig erfarenhet.

Bambi

Det är inte du som äter mycket, det är snarare all medicin du får i dig som har gjort så att du har fått större aptit. Och du har även medicin som har ökad vikt som bieffekt.



Jag älskar dig och i mina ögon är du redan perfekt. <3

S

Anonym - tror hon vet det...

Angelica

Menar inget elakt med det här nu. Men du skriver nästan varje vecka att du ska börja äta mindre, och lyckas gå ner i vikt. Och sedan i inlägget efter skriver du att du äter choklad och sånt?

Som du skrev själv- låt bli att äta skräpmat och godis och ät nyttig mat. Förbr'nningsmat som kyckling fisk och protein samt de flesta grönsaker.

Då får magen en balans med rätt kolhydrater och inte sockerkickar som choklad och godis ger.

Om du äter rätt mat blir du inte lika hungrig heller. Långsamma kolhydrater= mätt länge och man håller igång förbränningen.

Julia

I mina ögon är du verkligen perfekt. Min definition av vad perfekt är, ja, det är just det du är. Jag avgudar ditt utseende, du är så jävla vacker. Jag önskar att du kunde inse det själv.



Jag vill inte att du går ner så mycket i vikt.. Om du nu ska gå ner så ska det vara till en lämplig vikt och inte en alldeles för låg. För du är vacker precis som du är.



Jag älskar dig. <3

HannaH

du är en av de vackraste jag vet

Anonym

som anonym sagt redan, att svälta sig ger inte något positivt i slutändan.



visst, man kan gå ner i vikt, men kroppen ställer då in sig på "svältläge", vilket gör att när du väl börjar äta normalt så tar den upp väldigt mycket energi ur maten, och då kan du gå upp fort igen.



det här är något jag hört av andra, för jag skall inte säga att jag är bättre själv.

jag har alltid ätit lite, och väger ca 47-48.

men jag lovar dig, det är väldigt jobbigt när man inte kan äta upp en normal portion.



så det rätta är att äta normalt och röra på sig !

lycka till.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info