Tack

Måste tacka er. Långa kommentarer betyder att man verkligen engagerar sig. Och ni skriver långa, vackra kommentarer som berör mig djupt inuti hjärtat.
Jag kan inte säga annat, än att ni ger mig styrka. Styrka att överleva. Älskar er, för ni får mig att orka.
<3
veronica

bra! <3 Ja, det nog 3 år.. helt insane. tycker jag. helt underbart också.

du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, emelie. alltid. love you. <3



musiclord

allt för dig.

<3

Sarah

Hej jag heter Sarah Holmbom.

Jag skriver ett fördjupningsarbete om människan till komvux där jag läser. I fördjupningsarbetet så har jag skrivit en fråga där det står; ”Vad händer med människan under psykiska sjukdomar?” Där jag särskilt har siktat in mig på borderline personlighetsstörning och bipolär sjukdom.

Det jag vill fråga dig är om jag skulle kunna göra en skriftlig intervju med dig om hur du lever ditt liv, vilken sjukdom du har och hur det är att leva med sjukdomen. Jag kan förstå att detta kan vara lite påträngande, men om du inte misstycker så skulle jag mycket gärna vilja intervjua dig. För i fördjupningsarbetet som jag gör så måste man ha ett praktiskt arbete med, och en intervju skulle jag vara oerhört tacksam över att få göra.

Tack på förhand!



Med vänlig hälsning Sarah

Skicka svar till min mail: [email protected]



Frågorna:



Vad är det för sjukdom du har diagnoserats med?



Hur beskriver du din sjukdom med egna ord?



När blev du sjuk?



Förstod du själv att du var sjuk?



Vilken sorts behandling får du för att leva med din sjukdom och vinna över den?



Vad gör du när du mår som värst? Vad får dig att må bättre?



Drabbas du av hallucinationer och vanföreställningar? Vad ser/hör du då? Hur reagerar du och hur får du hallucinationerna att försvinna?



Hur är din uppfattning av verklighet?



När du drömmer, vad händer i drömmarna? Är det något speciellt som ständigt återkommer?



Hur ser en vanlig dag ut för dig?



Vad tror du händer i hjärnan när någon drabbas av en psykisk sjukdom?



Vad tror du utlöste din sjukdom?



Hur ser din framtid ut?



Vad skulle du säga till andra människor med psykiska problem och som har det svårt?



Tack!




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info