Dimmiga dagar

Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt.

Råttorna. De gnager i bröstet.
Det är ångest.
Ensamheten ekar i huset.
Jag är ensam, så ensam. Trots att alla är hemma.
Jag känner att jag gett upp, släppt taget om att orka.
Elisabet säger att jag är konserverad. Att jag är och alltid kommer må som jag gör om jag inte vill ändra på det. Men varför ändra på något man vet är en själv? Jag är trasig. Fattar inte varför folk inte inser att man inte kan laga de som är trasiga. Det finns inget botemedel mot trasighet, likväl som det inte finns något botemedel för cancer.

Bla, bla, bla, bla du fattar ingenting.
Jag skänker snart bort mig till närmsta bästa som vill ge mig kärlek. Men then again; det finns ingen sådan människa.
Ingen vill eller kan älska mig. Jag är gräslig. Jag är vidrig. Jag är för i helvete helt jävla trasig. Fatta det, Gud.
Du skapade en trasig människa. Du gjorde mig inte hel. Du misslyckades. Jävla fail är du. Hahahahaha.
Rätt åt dig. Du är ond, så ond. Dödar oskyldiga. Men mig, mig kan du fan inte med att döda. Varför låta mig leva kvar, när jag bara skräpar och förstör?

Vi är förlorade, vi två.
Edit: Jag är förlorad. Jag, ensam.
Håkan sjunger bra, men ibland får man rätta texterna så de stämmer in på en själv.
Äckelfettet hänger ut överallt när jag sitter ner. Det är som om jag vore en tjock sugga. Valkar överallt. Mysigt, va?
Mitt självförtroende är alltid på topp, men det är så det ska vara. Ibland får man älska sig själv.
Älska = hata. Kärlek existerar bara på film. "Som kärleken på film, det betyder ingenting."
De som är kära är bara kära för att de tror deras kärlek kan bli besvarad. Men kärleken blir väl besvarad i si sådär 1 fall av tio?
Bambi har sin Albin, Julia har sin Jens. Emelie har sina rakblad.
Åh, backa bandet. Det där lät lite konstigt, kanske?
Vi tar det en gång till: Bambi har sin Albin, Julia har sin Jens. Emelie har ingen.
Är jag avundsjuk? Svar nej.
Är jag svartsjuk? Svar nej.
Är jag kär i någon? Svar jag vet inte. Är jag, eller är det bara skräp kvar från gamla dagar?
Kommer den jag kanske eventuellt är kär i någonsin älska mig? Svar nej.
Varför inte? Svar: man kan inte älska mig. Jag är oälskbar.
Men dina vänner då, älskar inte de dig? ... Det påstås så. Men samma gäller mig där. Man kan inte älska mig. Det är bara något de fantiserar ihop att de gör. Men jag älskar dem. Verkligen.

My heart keeps racing I don't know what to do.

Jag vill slita ut mitt hjärta. Varför ha ett hjärta, när man ändå inte vill leva?
Varför ha ett hjärta fullt av så mycket kärlek till andra?
"Ser du det som din uppgift att vara snäll och beskydda andra människor?"
"Nej. Jag ser det som min plikt."
"Men du är inte ett dugg snäll mot dig själv. Hur går det ihop?"
"Jag är bara jag. Jag är inte viktig."

Ibland märker jag hur folk tar det jag upplever som verklighet och sanning med en nypa salt. De tror inte på mig. De tror jag hittar på, eller fantiserar. Men jag kan säga till er, att ni är korkade. Ni förstår inte hur världen fungerar. Ni förstår inte hur det är att vara trasig, bara för att ni är hela eller halvtrasiga.
Det är bara vi tigersystrar och tigerbröder och vi trasiga som förstår.
Ni kallar oss sjuka, för att vi inte lever som majoriteten av folket.
Varför skulle det vara sjukt, bara för att det är annorlunda?

I cursed you and I with my psychopathicmind...

Jag vill lämna världen. Men jag vill lämna den med hjälp av Theralen och alkohol.
Och jag har varken det ena eller det andra.
Jag vill lägga en förbannelse över dig. För att du sårar mig så. För att du beter dig som om du vore självaste Gud.
Jag är inte kristen. Jag tror på det jag tror på. Verkligheten och Molnet.
Men Gud är bra att jämnföra saker och personer med. För Gud, om han nu finns, vilket jag tvivlar på, så är han ond. Gamla testamentet visar den rätta Guden. Nya testamentet skrevs för att göra Gud snällare.
Så jävla falskt. Allt är så falskt. Livet, vännerna, familjen. Vad är äkthet, i dagens samhälle? Varje handling är en egoistisk handling. Så även skänka pengar till de fattiga. Det hjälper dem, men i grund och botten gör man det för att man annars skulle få dåligt samvete om man inte skänkte.

Jag vet inte vad jag vill få ut av den här texten.
Jag vill bara rensa mina onda, syndiga tankar.
För mig är onda tankar syndiga. Och onda tankar är allt från att låta mig vara glad till att tänka på kärlek.
Men kärlek tänker jag på ofta. Och inatt drömde jag om dig.
Det är något fel med mig. Hur kan jag alltid falla för de som lämnar mig?
Muff

Du är viktig, jag slår vad om att många människor tycker det och vi vill så gärna ha dig kvar. <3

Julia

Okej, jag skrev en fedt lång kommentar, men min kära dator tyckte att det var jätteroligt att starta om sig. Så.. Förlåt.



Jag blir tom på ord, din trasigheter gör ont i mig. Jag önskar att jag kunde ta den, så du kunde bli hel. Lycklig. Glad. Och få det du förtjänar i mina ögon. <3

Tintin

In cards and flowers on your window,

Your friends all plead for you to stay

Sometimes beginnings aren't so simple

Sometimes goodbye's the only way



Det kanske inte är rätt sammanhang. Det kanske inte passar in nånstans alls. Men det är på ett sätt så jag ser dig och din situation. Alla dina vänner vill att du ska stanna, att du ska fortsätta kämpa. Men den enda som kan ta det beslutet är du själv. Jag hoppas verkligen att du tar det beslutet som är rätt för dig

Tanja.

Cause if you jump,

I will jump to.

We will fall together,

from the buildings ledge.

Never looking back at what

we've done,

we'll say, it was love.

Cause i would die for you.



underbara emelie. jag önskar att det fanns någonting jag kunde göra för dig. att det fanns någonting jag kunde ge dig. jag önskar att jag kunde ge dig den lyckan och kärleken, som du är värd. jag önskar att jag kunde ge dig ljus, och änglar i din omgivning. jag önskar att jag kunde ge dig ett liv utan mörker. Det finns så mycket, som jag vill kunna göra för dig. och jag hoppas, att du en vacker dag, finner någon, som verkligen kan göra, mina önskningar för dig, uppfyllda. Jag älskar dig, emelie.






NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info