Svar till Lizz

Hej Lizz. Jag vill först och främst tacka dig för att du följt min blogg ett tag nu. Det betyder för mig ♥
Din fråga löd: Vad händer om man skär av en blodådra? Slutar det blöda eller måste man åka till sjukhus? Och har du någon gång lyckats?

Mitt svar till dig är: Ja jag har lyckats skära av en blodådra. Till och med kanske tre, jag minns inte exakt.
Mitt råd är att man åker till sjukhus, för det tar lång tid innan blodet levrar sig och slutar blöda när man lyckats skära såpass djupt.
Man får nog i detta fall sy igen såret fortast möjligt eftersom om man låter det vara 4 timmar efter att det skurits inte kan sy igen det pga bakterierna. Då får man istället suturer (stavning?) som är som stygn fast inte går så tätt.
Jag fick suturer när jag skurit mig i vänsterarmen eftersom vi kom till akuten först dagen efter.
Mamma och jag fick vänta i hela 6 timmar på att bli omhändertagna. Så mitt råd är: åk med en gång, så slipper du dels vänta, och dels bakterier.
Ta hand om dig, det är du värd. ♥



Lizz

Tack för att du tar dig tid <3

Har aldrig själv gjort det men var nyfiken på vad som händer.

Det låter ju inte som det är någon bra idé att testa det heller om man inte har planer på att offra hela armen </3



Känner hur sängen kallar på mig så det är väl dags att sova..



Natti <3 :)

Anonym

det är inte farligt att skära i eller av en blodådra. bara man stoppar blodet . och det är väldigt vanligt att man skär upp kanterna på gamla sår och sean syr dem.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info