Hej då världen

De pratar om dig via kortvåg
så mycket kommer jag ihåg
Du log mot mig när du
betalade för min tystnad
och jag glömde vad jag såg
- Kent. Elefanter


Jag har svårt att säga "jag har sällan känt mig så ensam." Trots att det precis är vad jag vill säga.
Men det är inte sant. För jag har känt mig såhär ensam förut.
När jag känner mig ensam brukar jag skriva dikter.
Så här kommer en jag nu ska improvisera fram.

Allting går fel.
Så skriver jag ett brev.
Och tar farväl-
hej då världen.

Allting går snett
inget blir rätt
Jag har svårt att andas
så jag tar farväl
hej då världen

Inget känns lätt
Kent på högsta volym
Mitt rum stinker av parfym
Hej då världen

Hej då världen, nu vinkar vi farväl
Hej då jorden, jag tar dig på orden.
Skit i allt jag sagt
Strunta i allt jag tyckt
För nu säger jag hej då världen.
Hej då, hej då, hej då världen.


Linda.

vacker och äkta dikt.

Fia

:'c <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info