Du har satt ditt liv på spel för min skull




En uppfriskande promenad i januari snön.
Allting är tyst, endast ens egna andetag och tankar susar i kylan.
Efter ett tag är kylan borta och man tycker det är riktigt härligt.
Bränn fettet, dö dö fett.
Jag gillar de små promenaderna jag får med Tex. De gör i alla fall så jag rör på fettet lite.
Jag vågar inte väga mig. Men sen i slutet av veckan kanske jag vågar. Eller om en månad. Ja en månad låter bra. Då kanske jag gått ner lite. För nu lär jag ju inte gått ner något?
Idag på DBT:n blev jag grillad. De vet typ allt om mig nu.
Det känns läskigt. Att några andra än en själv vet allt om en.
Jag fick så många frågor som krävde så många långa förklaring att de till sist satt både arga, upprörda och tyckte fyfan åt mitt liv.
Vet inte riktigt hur man ska tolka det. Tar det som fyfan för mig. För det är enklast så.

Och jag måste bara säga att Hanna, du betyder. Du är underbar och jag längtar tills vi ses!

Jag har verkligen ingen lust för skolan imorgon samtidigt som jag längtar efter att sätta igång med min hemsida och min och Bambis animation om ett ordspråk. Jag tror det kan bli riktigt bra.
Imorgon efter skolan ska jag till Oden och beställa tid hos den nya frisörsalongen som klipper mer alternativa frisyrer. Ska se om de har tid denna veckan, annars så torsdag nästa. Jag längtar tills en frisör kan rätta till mitt skabbhår. Det är nästan så jag vill förbjuda alla att ta bild på mig för att jag är så ful.

Bilden där uppe är förresten resultat av uttråkning och photoshop. Båda bilderna är gamla och jag ser inte ut sådär längre. Sen råkade jag sudda ut ena benet för mycket så det blev värsta pinnen.
Texterna i bakgrunden är från Klåparen och Sjukhus av Kent.
Mest syns dock Sjukhus, men den är ack så fin. Åh vad jag älskar den.

Alltså jag har absolut ingenting att ha på mig. Verkligen ingenting. Frågade Kimona om jag kunde låna från henne, men hon sa barskt nej. Heter det ens barskt? Jag tror det. Jag är dock inte säker.
Många tröttnar säkert på min proffessionella svenska, men jag har alltid varit en besserwisser i språk.
Jag älskar er ändå.

Vad har den här texten ens för syfte? Tänkte skriva om att det var en random kille som gick förbi mig förut och sa hej till mig. Jag bara; "ofta man säger hej till mig?" speciellt nu, när jag är osminkad, inte fixat håret så det står åt alla håll och jag går i mjukisbyxor. Liksom eller hur...
Men det gjorde han i alla fall. Mysko kille måste det vara. Blind också. För vem fasiken går och säger hej till monster? Inte jag i alla fall. Jag hade sprungit förbi i panik med hjärtat bultandes i halsgropen.
Men inte han inte. Nej nej. Tvärtom så lät han glad. Jag såg inte hur han såg ut eftersom mina ögon var blint fokuserade på marken, som alltid. Jag vågar inte se folk i ögonen helst. I skolan är det lättare, men inte på stan. Det är läskigt, för läskigt.

Och vet du vad bloggen? Jag har blivit sjuk igen. Eller inte sjuk, men förkyld. Täppt och sådär. Inte trevligt att gå och snörvla hela tiden. Och haha visst är snörvla ett rätt fult ord? Låter som isländska.
Isländska är också ett mycket roligt språk. De har ett väldigt roligt ord för toalett, men nu minns jag inte vad det var. NåOgot på S i alla fall.
Och jag måste bara säga att jag längtar sönder till Kent konserten. Dels för att jag ska träffa söta Hanna, men alltså jag kommer stå där och gråta sönder för deras vackra musik. Speciellt om de spelar Socker. Då bryter jag ihop, som alltid när jag hör den låten. Den är helt enkelt för vacker för att jag ska orka hålla ihop mig.

Det är snart sportlov. Mamma gav mig och Bambi ett tips, att vi åker till Göteborg på fredagen, för då har vi fått februaris studiebidrag.
I januari ska jag köpa följande för mina pengar:

Busskort. 300 :-
Blood on the Dancefloor tröjor. ca $50-$60
Blekmedel
Smink
Hårspray

I februari blir det:
Ge Bambi sin försenade födelsedagspresent på tyvärr inte mer än 200:-
Kanske köpa Jeffree Star hoodien, ca $40 plus frakt
Rosa hårfärg
Busskort

sen är det bara en månad kvar till Kent och tre månader kvar till jag blir 18! Då kan jag äntligen pierca snakebites och sen en till mouche så jag får anglebites.
Har alltid funderat, vissa säger att det heter angel bites, som i änglabett, medan jag tror det mer heter anglebites som i att det är på flera sidor. För det låter liksom mest logiskt. Så ni som säger änglabett, sluta upp med det, haha.
Och visste ni, i Jönköping får man vara 16 utan målsman för att pierca sig! Jag blev sjukt avundsjuk och lite sur. Varför får man inte det så bra i Göteborg och Trollhättan?
Jag kommer pierca mig på Tribe i Göteborg samma vecka om inte samma dag jag fyller arton, det beror på när skolan slutar etc. Och när Tribe stänger, och när jag får tid. För i Trollhättan får man bara pierca en sida åt gången, men på Tribe får man pierca två. Så det blir ju självklart Tribe. Dessutom har jag gjort mina andra piercingar där så det känns bäst så.

Och vet ni, mina naglar har växt ut nästan långt nu. Jag blir jätteglad! Jag älskar långa naglar. Det är så fint.
Så ska det vara fransk manikyr på, det är vackert. Men jag kan verkligen inte måla det, haha. Så jävla kass är jag.

Och har jag rätt så blir det här inlägget väldigt långt. Men så får det vara ibland. Jag ligger i sängen och ska nog se på film eller fortsätta lyssna på musik tills jag somnar. Vi får se, bloggen.

Kanske bloggar mer sen. Vi hörs då eller imorgon. Hej då bloggen och alla läsare!<3
Julia

Ohh, lilla lilla Emelie. :D

Det låter som att du har bra planer :D <3

Emma

hoppas du blir bättre snart, från förkylningen menar jag <3

angelbites är asfint ju :D

Hanna

aw vad gullig du är <3 jag längtar som attans till kent!!! vi blir väl 2 som står och gråter<33

Carro

- skribent på http://chitay.blogg.se/

weiiird duude :S

jag är tvärtemot. om någon kollar på mig så stirrar jag in i deras ögon tills de slutar. haha det är kul xp

Martiny

Åh, älskar kent<3

Och du skriver så jävla bra, älskar dina långa inlägg :o




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info