Ditt hjärta ger mig blod

Jag sitter här hemma vid köksbordet med min syster till höger om mig och mamma snett mittemot.
Utanför hör jag en granne klippa sin häck men annars är tystnaden total.
Jag har Bambi på msn och vi pratar lite grand, jag loggade nyss in så något ingående samtal har vi inte hunnit med än.

Jag har klippt mig idag, hos frisören faktiskt. Har ingen ork att ta bild när jag ändå ser ut som en fet padda och sen har jag inte heller någon ork att lägga in den i datorn. Och åh, på tal om dator så har jag beställt en minidator från Telenor som kommer om några dagar. Då ska jag ta med den till Kortbo även om man inte får det och så ska jag blogga om nätterna och sitta inne på msn. Jag behöver helt enkelt min dator för att överleva.

På måndag börjar skolan men innan dess finns det en hel del jag ska hinna med. Eftersom jag inte kommer att kunna uppdatera här så ofta eftersom jag inte har tillgång till dator förutom när jag hälsar på hemma så tänkte jag skriva upp lite av vad som kommer att ske inom de närmsta dagarna.

Torsdag: Soss kommer till Kortbo och ska påbörja en utredning.
Fredag: Jag och mamma åker till Torp köpcentrum.
Lördag: Familjen åker till mormor i Göteborg.
Söndag: Träffa Bambi och ha det roligt.
Måndag: Skolstart.

Jag hoppas verkligen jag får datorn inom nästa vecka, för jag har enorm abstinens efter att blogga och även om jag gör det här lite då och då så uppfyller det ändå inte det starka behov jag har. Skrivandet är som en stark drog man inte kan motstå, och jag har blivit beroende. Men jag tror inte det är något negativt med att vara beroende, så vida man inte blir riktigt besatt och måste skriva så fort man gjort någonting, istället för att sammanfatta dagen lite senare. Och där är jag inte riktigt än. Men Telenor sa att det kan ta upp till 2 veckor att få datorn, och så länge orkar jag inte vänta. Men måste man så måste man.


Sen vill jag även passa på att tacka er läsare för ni betyder så otroligt mycket för mig. Ert stöd gör att varje dag blir lite lättare att leva, även om Molnet gör allt han kan för att trycka ner mig tillbaks på botten.
Utan ert stöd vet jag inte riktigt hur länge eller hur jag ens skulle kunnat orka. Och vissa av er som från början bara var anonyma bevakare har faktiskt blivit vänner till mig. För det tackar jag er, och för att ni står ut med mig även under de svåraste tider. Så tack, tack så hemskt mycket!

Nu väntar msn och Bambi, så jag uppdaterar nästa gång jag är hemma. Hej så länge! :3



Bambi

Hoppas att datorn kommer snart och vi ska ha massa skoj, för jag saknar dig! <3

Nadja



du är så vacker.

Julia

ta hand om dig, älskade ängel. <3

Jozefine

Hoppas du blir bättre, Emelie.

Du förtjänar det bästa!

HannaH

oh du börjar på månda , ja börjar imon (tors) jag kommer dö! D: älskar dig emelie, hoppas du kan få datorn så fort som möjligt, saknar dig <3

Alice

Hej älskade tigersyster.

Jag saknar dig.

Jag saknar dig så jävla helvetiskt mycket.

Jag vill kunna skriva till dig, bara berätta hur min dag varit.

Du har alltid varit en ljuspunkt för mig, otroligt nog.

Du har alltid varit sann.



Jag har gått ner mig, Emelie, och jag behöver berätta för dig.

Det är ingenting jag kan skriva här, men jag vill att du ska veta.



"There are no spotlights in the woods."

Jag älskar dig, fortfarande, lika mycket,

min tigersyster.

veronica

saknar dig <3 o älskar dig.

Tilma

Emelie<3emelie<3emelie<33<3

Niche

Emelie ta hand om dig<3

du är en underbar människa även om jag bara har träffat dig en gång

nothing

Jag tror på dig , du fixar det här. Har följt din blogg länge nu , och av det jag sett utav dig så verkar du vara en väldigt stark person. Du är vacker på både utsidan och insidan. Låt inte molnet trycka ner dig, du är värd en stor fet regnbåge i stället. Jag vet hur det känns att vara på botten och har velat ge upp tusen gånger. Ändå sitter jag här, du med. Det måste vara värt någonting, det är inte meningen att mörkret ska besegra oss. Vi är starkare än så, det måste vi vara.

roxy/musiclord

klart man orkar med dig emelie, du är underbar.<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info