Ångest

Regnet öser ner utanför fönstret idag, liksom så många andra dagar.
Ångesten har överhanden och jag känner mig maktlös.
Att ständigt smyga med alla känslor är fruktansvärt påfrestande och det hjälper ju inte att mina två rakblad är helt slöa och inte rippar upp mer än någon millimeters djup.
Jag fixade mig i hopp om att jag skulle bli vacker, men spegelbilden ljög och kameran talade sanning.
I spegelbilden blev håret perfekt och jag kände mig stolt nog att knäppa några bilder. I kameran såg jag till min fruktan att jag hade stora sprickor i luggen, och att löshåret syntes att det var fejk.
Nedslagen gav jag upp och insåg att jag aldrig kan bli vacker. Så nu ger jag verkligen upp allt hopp om det.
Jag vet nu att spegelbilden ljuger, att jag egentligen är ännu fulare än bilden visar mig när jag stirrar på den.

Jag kom inte iväg till skolan idag. En hel del mer Theralen än jag skulle ta fick jag i mig igår kväll och sedan två Atarax på det. Somnade sent, men var så sjukt in i helvetes trött när jag vaknade. Orkade inte hålla ögonen öppna mer än att smsa Bambi och säga att det inte blir någon skola idag.
Ångesten kom redan då, eftersom jag inte ville svika Bambi denna termin också genom att knappt gå till skolan. Jag vill inte att hon är ensam där, och även om hon skulle kunna vara med några från klassen så vet jag att hon ändå inte skulle känna sig helt trygg.
Men Bambi stannade hemma även hon, och då kom ångesten över att jag visste att hennes mamma skulle bli arg på henne.
Jag bara förstör för alla och jag känner mig ivägen. Vet inte hur länge till jag kan stå ut med att vara en odåga.
Nu kallar msn på mig och jag vill att ni ska veta än en gång att era snälla kommentarer får mig att orka en dag extra. Tack.










.

jag tycker du är jätte vacker (vet att de flesta inte vill höra sånt men jag säger det ändå för det är så jag tycker)

och förlåt om jag verkar vara lääskig :/

Bambi

Ångest suger och både spegeln och kameran ljuger för dig. Du ser alltid bra ut och du är sjukt vacker.

Det säger jag från hjärtat, för jag ser dig i princip varje dag. <3



Du ska inte ha ångest över att du inte gick till skolan och pga mig. Jag klarar mig och mamma blev inte sur, inte den här gången.

Vi ska klara denna terminen tillsammans, hand i hand och jag ska försöka be BUP om att gå deltid. Jag älskar dig & you know it.



Du är bra och du förtjänar det bästa. <3

HannaH

men hjärtat då, du är så snugg!

"du och jag måste ha olika speglar för jag kan inte se vad du menar, annars måste dina speglar va skeva för smala ting verkar bli breda" .... asso allt på dig är så vackert o du fattar inte det, <3

Muff

Du är oerhört vacker, även fast du inte tycker det själv så tycker jag det. Du är otroligt snygg!



Och jag saknar dig. <3

elin

jag har aldrig träffat dig och jag känner inte dig så bra.

men jag tycker du är sjukt vacker ska du veta<3

Lina

Du är fin.

Julia

Du är underbart vacker. Och du borde inte ha "foundation" på läpparna, för du är så vacker ändå. Spegeln och kameran ljuger för dig, men jag förstår dig. Det är exakt lika för mig. Kollar i spegeln och ser okej ut, tar någon bild, men blir skitful verkligen, ger upp, kollar i spegeln och ser att den ljög första gången. Men du är vacker, på bild och irl, älskade du. <3

Jozefine

Sv: Åh tack kära du. Det värmer. Kent föralltid <3

Men gud så snygg du är kvinna. En av dom snyggaste jag någonsin sett - Seriously!

F R I D A-what it's like to be me

Jag har läst din blogg med jämna mellanrum ett tag nu.. Och jag vill bara säga du verkar vara en enormt stark person, och eftersom du skrev i det här inlägget, att kommentarer får dig att orka en dag extra så vill jag skriva en kommentar. Även fast jag inte vet vad dina problem handlar om eller så, så verkar du vara en väldigt stark person. Och du? Vadå bilden är ful? Det ser inte jag. Kameran ljuger för dig. Fina du.

Fairy Fay

Du är otroligt vacker.

Mimi

Du är verkligen himla vacker, och jag älskar de sättet du skriver även om det är mörkt. Du förtjänar bättre än du har de <3

emina

min vackra ängel ! du är vackrast i mina ögon . du lyser som en diamant . <3 jag älskar dig

Tilma

Emeliie<3 du är så fin. utanpå och inuti och överallt. du e underbar <3<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info