Den vita ambulansen

Vinterkvällen har satt sig in i luften och vindarna står still.
Doften av blod svävar likt en tunn slinga genom luften.
Vad är vitsen med livet, när vi bara skapar oro, sorg och bråk?
Är det mening att leva livet när allt bara är tråk?
Kärlek som sviker, vänner som lämnar, föräldrar som hatar.
Om och om och om igen händer samma gamla visa.
Doften av blod svävar i luften som en tunn slöja.
Är det kanske din fejkade slöja jag nu lyfter bort och blottar ditt inre hat?
Eller är det bara så att du är för lat för att visa vem du verkligen är?
Oavsett så har jag fått nog.
Jag står inte ut. Jag kan inte klara mig igenom, det måste ta slut.
Så jag lägger mig ner på den vinterkalla marken. Och inväntar ett ljus från den vita ambulansen.
Sen vaknar jag aldrig mer. Och ner på mig du aldrig mera ser.
För jag är död, vad spelar det för roll?
Mitt liv var ju ändå aldrig värt någonting.
Så är det inte rättvist nu, att jag dog och du lever vidare?
Du som bara lekt med mitt inre.
Du som dödade mig långt innan jag var död.
anna

du skriver fint :)

Erica

- skribent på http://cabane.blogg.se/

Underbart fint älskling!

Love U <3

Hanna

ditt liv spelar roll för mig

du skriver fväldigt fint<3

Julia

<3<3<3

lisa

Tack!:)




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info