Sömnproblem och kreativa tankar.

Idag vaknade jag inte. Jag somnade sent, sent inatt och imorse hörde jag inte alarmet och ingen lyckades få liv i mig. Jag var snarare medvetslös än sovandes.

När jag vaknade av mig själv hade jag massor av missade samtal och sms. Och jag fick världens ångest och panik när jag insåg att jag inte varit i skolan. Jag kände mig jätte elak för jag och Bambi skulle fixa med filmen idag, och så skulle vi flumma.
Men imorgon ska jag fan vakna, det måste jag.

Eftersom jag vaknade på tok för sent var det ingen idé att gå till skolan plus att Bambi redan gått hem, så då ville jag ändå inte gå dit. Så istället var jag tvungen att städa här hemma eftersom Kimona tar studenten på fredag. Så nu har jag städat rummet, dammsugit övervåningen i huset samt dammat båda över och nedervåning i alla rum.
Efter detta gick jag och Kimona till Netto och köpte Chocolate chip cookies, cola och choklad. Fast det var äcklig choklad och jag ville egentliigen ha glass.
När vi kom hem igen kände jag mig kreativ så jag målade lite. Två bilder som man kan se här:







Den första är en idé jag hade som design till Victors tröja, fast jag har nog tänkt byta ut diamanten mot revben <:
Och den andra bilden föreställer Munin och Bunnie, som är våra gosedjur. Munin är min och Bunnie är Victors.
Fast min svarta färg tog slut så de fick bli olika grå nyanser istället, men det funkar ju det också.

Sen funderar jag på att skapa en ny blogg sammanlänkad med denna där jag lägger upp noveller, dikter och sånt. Men jag vet inte riktigt, får fundera vidare. Jag har ju väldigt lätt för att skriva men själv tycker jag aldrig det blir till något bra, medan andra alltid påpekar att de noveller och sagor jag skrivit varit äkta författar vara. Så jag får helt enkelt se hur mycket jag orkar.
Sen är det väl också för att jag älskar att designa blogglayout och sådär, så det blir roligt att göra nya.

I övrigt har jag tagit mig en funderare på vad för yrke som skulle passa mig. När jag var yngre ville jag alltid bli djurskötare, artist eller skådespelare.  Sen blev musiken allt för mig och jag var fast besluten att jag ville bli musiker. Sen när jag inte kom in på estet musik utan media blev film allt mer intressant och även foto. Jag älskar att regissera samt att filma men jag älskar även att skådespela och agera fullt ut. Så jag funderar på att kanske satsa på skådespel med mer komik än drama. Inte standup-komedi utan kanske mer teater/komiska filmer där man får leva ut allt man kan. För jag är ju ändå rätt galen och hysterisk vilket kan behövas inom svensk filmindustri.
Men jag gillar ju även att måla och skissa på design. Och så älskar jag ju att baka.
Kanske utbilda mig till tatuerare eller designer, men då måste man gå konstskola och jag orkar inte med mer skoltid.
Och sen har jag och Kimona haft en dröm i flera års tid att ha ett eget litet fik, och det vore rätt roligt och gulligt.
Men än så länge får vi se.

Nu ska jag kanske ta mig en kaka och en kopp te, och sen kanske jag målar lite mer. Men hej så länge bloggen, vi ses kanske senare ikväll.

Victor<3

haha. du är så söt! <3

den blev jätte fin :)

veronica

Ja, du borde lätt lägga ut alla dikter och noveller m.m :-) Du är verkligen grym på att skriva. Jag tycker det låter som en riktigt bra idé!

Emma

Du målar himlans fint :D

tycker att du ska göra en sån blogg också, du skriver så fint :') <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info