Att det ska vara så jävla svårt....



Hej igen bloggen. Nu överanvänder jag dig känner jag, men skit samma. Jag måste.
Det är strul igen. Med känslor. Med kärlek. Med Adam.



Alltså jag kan verkligen inte låta bli att undra hur många tjejer han faktiskt kanske inte har sisådär vid sidan om. Han är ju ändå väldigt populär och han är ju ändå både EC och bdb kändis och typ alla vet vem han är. Men ändå. Han har i två dagar i rad laddat upp en bild på tjejer som han känner och skrivit att de är söta och blabla och att han ska träffa dem och är värsta glad över det och massa. Och visst fan svider det att läsa sånt. Frågan är då, bloggen: har det han säger till mig ens någon betydelse? Säger han måhända samma sak till tiotals andra? Hur ska jag veta?
Det är ju inte direkt något man frågar om, och även om man tog mod till sig att fråga, skulle man verkligen få ett ärligt svar?
Jag vet inte längre. För några veckor sedan var jag nästan helt säker på honom men nu tvekar jag igen. Är det mitt dåliga självförtroende som spökar eller är det för att jag har svårt att lita på att andra faktiskt kan tycka om mig? Jag vet verkligen inte, men det gnager mig. Jag vill också kunna bli älskad men ärligt talat, vem kan älska mig? Jag har inget som är värt att älska. Visst; min insida är way better än min utsida eftersom utsidan är hemsk, men hur många killar går efter en tjejs insida? Ehm... En av 100 kanske.

Man skulle ha någon superkille. En framklonad person som inte dömer en utan bara visar hängivenhet, lojaliet och kärlek. Men det  vore väl för mycket att be om. Man kan inte bara ha och ha och ha en massa. Mamma har lärt mig att man får nöja sig med det man har. Men just nu, vad har jag? Jag har vänner som jag älskar enormt. Men det krävs mer än vänskap ibland. Jag kan i och för sig fråga mig själv: behöver jag den sortens kärlek som man symboliserar med hjärtan och romantik? Räcker inte vänskapens kärlek till?
Den frågan är klurig. Visst har jag inte direkt något behov utav sådan kärlek. Jag menar, jag är ju praktiskt taget asexuell eftersom jag finner sådana saker rent ut sagt äckliga. Men det känns inte heller som något jag direkt pratar om. Ingen av de killarna jag varit på G med eller så har vetat. Jag kan inte med att säga sånt. Liksom Patrik t ex, jag mådde så jävla psykiskt dåligt av att vara med honom att jag funderade på att ta livet av mig bara för att jag inte vågade säga till och att jag inte vågade säga att jag inte gillade honom på det sättet. Sen tog jag den fega utvägen och ignorerade honom ett tag. Hemskt, jo visst. Men det läkte ändå ihop några av såren.
Hur ska man lyckas hitta en kille som först och främst går efter ens insida, och som dessutom också själv är någorlunda asexuell? Jag tror inte sånna killar existerar.
Jag får helt enkelt inse fakta: Det finns ingen för mig.

Sen hur jag ska lösa det här med Adam låter jag ödet avgöra. För just nu vet jag varken in eller ut. Jag vet att jag har ett stort jävla hål inom mig av oro, ångest och bristande blodkärl i hjärtat. Även om jag gillar Adam så kan jag aldrig vara vad han förväntar sig. Jag är rädd att det kan förstöra allt. Och sen... Hur ska jag någonsin kunna lita på det han säger om allt han säger får mig att tveka?

Jag lämnar dagens bloggande med frågor i huvuet. Jag vet redan nu att jag kommer att tänka på detta hela natten lång.
Och just som jag tänker på detta minns jag nu att jag inte tagit min medicin på en vecka. Och lusten efter blod och skada är större än någonsin.
Det går utför med mig, bloggen. Jag är tillbaks till början igen.
Victor<3

Har du ritat? de är en jätte fin teckning.



Du vet vad jag tycker om Adam. Och att du borde skriva en lång text med alla funderingar o tankar. Och skicka de till honom. De viktigaste är ju hur du mår, och att du mår bra. Han måste ju faktiskt inse och acceptera att du inte kan vänta hela livet, och han måste också inse vilken underbar tjej han missar.

Skulle kunna skriva sönder din blogg om hur fin o underbar du är, men ja låter bli :) <3



Och är du inte bekväm med att han håller på sådär på bdb, ec o allt va de nu är. Skriver om andra tjejer osv. Så säg de åt honom. De är dags för honom att bestämma sig, och göra sitt val.

De har du faktiskt rätt att kräva från honom.



Ta hand om dig sötnos <3 Tänker på dig

Bambi

Hoppas att allt löser sig, och precis som Victor sa: Säg åt Adam att han måste bestämma sig. Du ska inte behöva må dåligt överhuvudtaget, du är en underbar människa som förtjänar det bästa i livet.



<3

Emma

Håller helt med de över, han får faktiskt bestämma sig. Prata med honom. Lycka till, du förtjänar det bästa <3

Johanna

- skribent på http://popkiss.blogg.se/

åh det finns alltid en för alla, och funkar det inte med Adam finner du någon annan tillslut.

Hoppas det blir bättre :*<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info