Falska utseenden

Innan redigering (originalbild)



Efter redigering (slutresultat)




Folk ser inte alltid ut som man tror de gör. Jag redigerar nästan bara Levels (ljus nivåer) och mättnad (styrkan i bildens färger) samt lägger till mer kontrast mellan mörkt och ljust och fixar till lite mer cyan i färgerna för att rätta till eventuellt för gul eller röd ton.
Jag förstärker även pupillerna, fyller i eyelinern och mouchen samt fixar en jämnare färg i huden. Vissa bilder beskär jag även för att fokusen ska hamna rätt.

Dock finns det folk som photoshoppar sig MYCKET mer och helt oigenkännbara från hur de egentligen ser ut. Vill du vara vän med någon du tror ser ut på ett speciellt sätt, som skryter om sitt utseende, när allt är fejk? Och  när du väl träffar personen IRL så känner du inte ens igen den, och oftast blir man enormt besviken. Visst, insidan räknas, men varför då ändra hela sitt yttre till någon annan person än den man är? Om nu insidan räknas, varför ska man då ens redigera sina bilder över huvud taget? Det är helt ologiskt.
Nej, det där med insidan räknas kan ni inte ha som argument.
Jag riktar mig inte till någon särskild, utan upplyser mer om att det finns folk som både gör sig smalare, vackrare och förstorar läppar, ögon och bröst för att se bättre ut. Men är det då dem? Nej.

Var på din vakt, alla ser inte ut som du tror.
Bambi

Det är inte många som förstår det här med att photoshopa. Oftast ser dom, som du säger, helt annorlunda ut irl.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info