Sårad Själ



Blodet rinner sakta ut ur de nyöppnade såren. Mitt rakblad är inte längre vasst så det kan inte bli djupa skärsår längre, vilket gör mig lite ledsen. Desto djupare såren blir, och desto mer blod som rinner, desto bättre mår jag. Om det kommer mycket blod kan inte Svarta Molnet besöka mig på natten och då kanske jag kan få sova.
I natt sov jag knappt något alls. Jag låg där i sängen och såg upp emot taket, hoppades att blodet från både över och underarm inte skulle färga av sig på mitt täcke, och så tänkte jag på mycket saker. Mestadels tänkte jag på hur mycket mina så kallade vänner har vänt mig ryggen och pratar illa om mig med varandra. Det tisslas och tasslar här och var och jag blir oerhört sårad när jag får höra. De säger att jag är jobbig, egoistisk, uppmärksamhetsberoende och en massa annat, men de har ingen aning om hur fel de har.
Jag måste skriva av mig om mina känslor, utan att säga för mycket så att Svarta Molnet och Hon inte blir arga på mig. Om jag inte skriver av mig åtminstone en liten del kommer mina känslor sakta att kväva mig till döds när jag sover. Jag skriver inte ens mycket, men det räcker tydligen för att man ska vara någon som är ute efter andras empati. Jag är verkligen inte ute efter att folk ska säga "Åh vad det är synd om dig", det skulle snarare förarga mig att de faktiskt konstaterar att jag är något slags problembarn. Jag är inget problembarn, jag är en vanlig människa som har ett trassligt liv. Det kan bero på min barndom, som de flesta psykologer alltid vill få allting till, eller så beror det på att Molnet valde just mig att hemsöka. Det kan också bero på att jag är vampyr och inte får tillräckligt med blod, vad vet jag.
Jag vet att jag i alla fall inte är ett problembarn, eller någon dum attentionwhore.


Mina ögon glider ner mot min vänstra arm och betraktar den.
Jag måste köpa nya rakblad, det här går ju inte. I natt blödde det knappt något alls, vilket resulterade i att Molnet och Hon visade tortyrbilder för mig där de gav sig efter min pojkvän Benji och dessutom gav de sig på min vän Lilli också. Benji blev tagen av Molnet, som skar upp honom nerifrån naveln och upp genom halsen och munnen med sina rakbladsklor. Lilli blev tagen av Henne, som med sina tänder slet loss ett stort stycke kött från Lillis hals som hon sedan blåste sin svarta cigarettrök i. Jag orkade inte med bilderna mer, så tillslut somnade jag av utmattning runt tre tiden, och jag lade mig vid halv elva ungefär.
Nu sitter jag här och tittar ner på min arm och bara önskar att de små röda såren kunde vara riktiga sår istället för något som liknar en katt som klöst. De brukar inte se ut såhär, de brukar vara djupare och större. Nästa gång jag får pengar över ska jag gå till en affär som säljer tapetserarverktyg och köpa sådana där stora, vassa tapetserarrakblad. De kostar nog mellan trettio och fyrtio kronor men man får några stycken och de är bra.
   Just nu har jag två stycken rakblad, det ena är två år och fem månader gammalt och det andra är ett halvår men redan slött och går knappt att få igenom huden längre. Det äldsta av dem går verkligen inte att använda, så det är på god tid att jag faktiskt får tag på nya, jag menar hur ska jag annars kunna hantera Molnet? Han skulle döda mig långsamt och smärtsamt och det vill jag inte, jag försöker ju så gott det går att fungera normalt, i alla fall när jag är bland folk. Tyvärr tror jag inte det funkar så bra för både Molnet och Hon förstör för mig. Hon kommer oftast fram när jag och Benji är ensamma, och då är hon antingen flörtig och ute efter något, eller så är hon tyken och sårar honom. Jag hatar när hon gör så, för det är inte rätt och sedan är det jag som får ta skiten och försöka förklara så gott det går att jag inte menade det, för det gör jag ju inte, det är Hon som menar det!
Nu måste jag sova, men jag skriver mer snart. Hej då.

Lilli

Omg... varför tror du att Molnet och Hon fick tag i Pickles och mig och inte någon annan? :'( älskar dig Emelie, glöm inte det<3 och jag är inte den enda<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info