Good evening

God kväll!
Idag var jag i skolan - äntligen. Det var roligt värre och jag och Bambi skrattade så jag fick ont i magen ibland. Hon är bra den tjejen, det kan jag lova.

Johan, vår gamla textkommunikations lärare från ettan brukar alltid hälsa vänligt och stanna till och prata med vår klass. Nu gav han tummen upp för min look och jag blev glad. Han gillar min basker och Caroline gav mig komplimanger för min jacka och mitt hår. Söt dag, helt enkelt.

Bambi sa under håltimman att hon var hungrig så vi drog till Hemköp och jag bjöd på lussebullar, krämbullar och en god dricka som hette Pear Lime. Vi orkade inte äta upp krämbullarna men drack nästan upp hela läsken som var en och en halv liter. Ehe.
När jag kom tillbaks till NÄL efter en strulig väg till skolan (busskortet jag fick låna var ett år gammalt och lite mer därtill) så hade jag fått ringa mamma och be henne köra mig tillbaka. Vi sa hej då och sådär, sedan gav hon mig två räkningar. Den ena var från telenor och den var billig. 161 kr. Den andra var från vården där jag skulle betala 550 kr för ambulans, stygn och uteblivit besök hos dietisten. Jag tog genast tag i Frida och sa att jag inte alls ska betala 300 kr för att jag fick sy eftersom jag är under 20 och då är det gratis. Hon ringde Uddevalla och vi löste det. Ambulanskostnaden ligger på 150 kr och den ska jag givetvis betala. Dock skulle avdelningen här ringt till dietisten och sagt att jag inte kommer eftersom jag blev inlagd samma dag som träffen var.

Nu ska jag snart räkna ut hur mycket pengar jag kommer ha denna månad, och se om jag kan köpa de där leopardbyxorna. Snälla ha kvar i min storlek...!

Snart är det jul, och den 4e december ska jag och mamma åka och köpa julklappar. Det ska bli roligt men jag har ingen aning om vad jag ska köpa till någon. Vi får se vad det blir.

Nej nu ska jag ta och räkna ut och sedan fixa Beccas blogg lite mer.
Puss hej leverpastej (som förövrigt är äckligt och gjort på lever, logiskt nog...)

Tilma

fina cheyen nummer ett :D

Maskrosmor

underbart att du kunde få komma iväg till skolan idag. Bra att du tog tag i de där med extrautgifterna för givetvis skall du inte betala för sådant som inte ska kosta för dig.

Muff

Härligt att höra att du har haft en toppendag! :)

ellen

jätte fin header! :) älskar dina bilder, typ livfulla! Jag undrar lite frågor för jag gör ett projekt om bloggandet i skolan, om du vill svara så skulle det vara jätte snällt. Hur gammal är du?Varför började du blogga? Varöfr bloggar du? Vad är det bästa med att blogga? Tack på förhand! :)




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info