Mediciner

Fick en fråga om mina mediciner, vad de är till för etc. Tänkte därför gå igenom dem.

Fluoxetin: En antidepressiv medicin som också går under namnen Fontex, Prozac och Fluctin.
Fluoxetin används vid depression, tvångssyndrom, paniksyndrom, posttraumatiskt stressyndrom, panikångest och medel till svår depression (b.la melankoli.)

Theralen: Theralen är lugnande och sömngivande och används i mitt fall till sömnen. Den har även andra egenskaper, b.la kan den lindra kräkningar, klåda och allergier.

Seroquel: Seroquel används ofta för att behandla bipolära och schizofrena. Jag får den för att sova bättre, vad de sagt i alla fall. Läser man om den står det ju ingenting (vad jag hittat) om att den ska hjälpa till med sömnen.

Hoppas ni blev något klokare :)

P.S

Medicinerna funkar sådär. Jag har haft Fluoxetin och Theralen sen början av 2009 och tycker fortfarande jag mår likadant som då, och sover lika dåligt. Seroquel hjälper delvis med sömnen, jag somnar men vaknar sen under natten flera gånger.

Jag blir inte dåsig efteråt.

johanna

En nyfiken oskyldig fråga. Fungerar dem som du vill? Varför behöver du antidepressiv? Jag är ingen läkare eller så bara nyfiken. Kram

Maskrosmor

Tack... Själv har jag nu hittat en kombo som funkar hjälpligt för att sova men ja blire så seg dagen efter. Blir du det av dina?

Maskrosmor

Sv - Tack. Nu funkade det... Du, kanske sta du ändra koden så att texten försvinner i rutan =) Jag hittade fungerande kod via Sannas rum. Men säg till annars så kan jag maila den =)

Emma

Fluoxetin suger sockerkaka.

becczz

tar också fluoxetin, theralen och sen tar jag propavan, fungerar sådär :/




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info