Psykiatrin = psykironin

Var som sagt hos läkaren idag, och jag tyckte han var väldigt jobbig. Fick berätta mycket av min historia trots att det redan borde stå i journalen. Han skulle prata med psykologerna som jobbar där och se om någon av dem kan ta sig an mig, men jag vill inte prata om allt som hänt och händer, för det har jag redan gjort så många gånger för så många människor. Det är jobbigt att ta upp allting om och om igen och det borde ju faktiskt stå i journalen!
Pär, som läkaren heter, tyckte att vi framöver ska gå igenom allt för att få fram vilken diagnos vi ska fokusera mest på. Han ville veta varför jag fått posttraumatiskt stressyndrom som diagnos, och det gjorde mig faktiskt irriterad att det inte stod i journalen, eller att han kanske helt enkelt inte läst igenom den. Mamma var med så hon vräkte ur sig olika förslag, men jag vet ju varför och det är inte bara en sak utan i princip allt. Allt som hänt speglar sig på ett eller annat sätt i hur jag upplever saker idag, tycker och tänker samt känner. Ville bara smälla till Pär för att han var så dryg i sättet att prata. Det som gjorde mig rädd och riktigt arg på honom var när han snurrade framåt på sin stol till mig och drog ner min urringning på tröjan och sa; "Jasså du skär dig på bröstet också. Eller rispar." Vad fan har han för rätt att dra ner min urringning?! Jävla äckelgubbe.

Har dessutom fått recept på Abilify igen... Och när Pär läste igenom vad Crina, läkaren jag var hos sist, hade skrivit i journalen fnös jag. Hon hade ju hittat på hur mycket som helst som inte ens är sant. Hon skrev att jag inte har röster, att jag inte vill ha medicin och så var det något mer som verkligen var så fel. Sa det till Pär, och även mamma protesterade. Då började han istället ifrågasätta mig som om jag var den som hade fel och inte Crina. Hatar, hatar, hatar psykiatrin!
julia

men vafan är det för fel på människan?! usch, du skulle ha smällt till honom för han förtjänar verkligen en rejäl smäll. usch, vilken äckelgubbe. :c



jag älskar dig <3

Lina

Sånt där är så fel! De ska väl ändå acceptera patienten och sätta den i första hand? Har man valt att bli psykolog/läkare/ngt inom vården, borde man väl vilja hjälpa människor? Morr...

Anonym

Låter lite som läkaren som jag gick hos..

Han sa typ "men du rispar dig ju bara, det är ju inget speciellt. kom tillbaka när du skär dig" och liksom.. jag anser att rispa gör mer ont eftersom man inte skär av några nervceller, och det är därför jag gör det, och jag förklarade det för honom.



verkar som att alla läkare som heter pär (eller per..) är idioter.






NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info