Kvällsinlägg

Dagen har varit enormt seg. Vaknade av att någon knackade jättehögt på min dörr, men innan jag hann reagera öppnade personen bakom och jag blev lite skrämd fram tills att jag såg att det var personen som skulle laga mitt handfat.
När han gått gjorde jag mig två mackor och sedan somnade jag om igen. Väcktes vid ett-tiden av mormor som ringde och frågade hur helgen varit. Efter det såg jag en jättedålig film som jag inte ens orkade se klart; Sex Drive. Till den åt jag vaniljglass med mandariner och banan och det var gott.

Jag har fått post både från mitt hemförsäkringsbolag och hemtjänsten som båda vill att jag ska betala in till dem, men hemtjänsten har ju inte ens gått igenom och jag förstår inte riktigt det som står i pappren så jag måste fråga mamma om hjälp med det. Alerto, mitt försäkringsbolag, ville ha in betalningens senast den 14e tror jag det var, men jag fick posten först igår. Är inte helt säker på de pappren heller så det får mamma hjälpa mig också. Sen måste jag ta kopia på min deklaration och lämna in den tillsammans med ansökan om försörjningsstöd för juni månad till socialen. Och dessutom har jag fått avslag på underhållsstöd så nu får jag ingenting för maj eller juni och det blir liksom 2173 kronor för varje månad där som ryker. Aj, säger jag bara. Måste få ersättning för det av försörjningsstödet, för det har Caroline där sagt att jag ska få om det skulle hända. Det är verkligen jobbigt att hålla koll på ens inkomster och utgifter och alla räkningar och dylikt. Det gör mig superstressad.

Jag hoppas skorna jag beställde kommer imorgon eller i övermorgon. Det skulle ta två till tre dagar men jag hoppas de kommer om två. Och så hoppas jag att jag kan gå i dem också, ehe. Tolv centimeter klack och en centimeter platå så jävlar vad jag kommer bli lång. Är ju liksom 1,75 - 1,76 nu så blir ju gaaanska lång med dem. Men längd struntar jag i, bara de sitter bra och är sköna och så blir jag nöjd.

Nu väntar jag på att mobila teamet ska komma med mina mediciner, men det dröjer omkring en timme tills de är här. Vet inte vad jag ska hitta på tills dess, har precis fått ner en ny film som jag kan se men vi får se hur jag gör. Mår inte så bra, som vanligt, så vet inte vad jag har ork till. Nu ska jag i alla fall ta mig lite vatten. Uppdaterar mer när jag orkar.
Stina

- skribent på http://smsalåna.nu

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info