Väntan

Nu har Gudrun och Martin pratat och Martin kommer ringa mig den 22a mars för att meddela om lägenheten blir min eller inte. Det finns tydligen en till som vill ha den.
Han frågade Gudrun massor som han inte ens behöver veta? Frågade om jag skulle få boendestöd för att jag var mobbad men det sa Gudrun att nej, det är inte därför. Sen frågade han henne om jag skär mig, men som tur var ljög hon där och sa nej.
Han fortsatte fråga en del men när de var klara ringde Gudrun upp mig och hon blev glad över att höra min röst sa hon. Hon är den som jag tycker mest om av alla jag har kontakt med på soc för hon är alltid så snäll.

Om jag nu inte får denna lägenhet, vilket jag både hoppas och inte hoppas på, så har jag i alla fall en reservplan. Jag har sökt varenda lägenhet i Trollhättan med hyra under 4000, borträknat lägenheterna i Kronogården och de på Lassarettsvägen. Det var en som blev mördad på Lassarettsvägen för inte så längesedan och där vill då inte jag bo efter den händelsen.
Varför jag har en förhoppning om att inte få den lägenhet Martin hyr ut är för två olika anledningar. För det första är den på 28 kvadrat och kostar 3600 i månaden ungefär, vilket är jävligt dyrt för en så liten lägenhet. Den andra anledningen är att den just är så liten för så mycket, så det är väl egentligen bara en anledning men ah.
Jag har hittat lägenheter som ligger mer centralt som är både mindre och större som är billigare. Hittade en etta på 40 kvadratmeter för 3009 kronor, alltså mycket större än den Martin hyr ut och mycket billigare. Och jag vill helst ha en billigare lägenhet för hyran stiger ju varje år och soc bidrar med max 4197 kronor i hyra per månad.

Nu väntar jag bara på att någon av de som hyr ut lägenheterna jag anmält intresse till hör av sig. Men nu ska jag spendera kvällen med annat. Får se hur det går.
N

Hej!

Jag sökte lägenhet genom soc jag med, och jag väntade i hela 19 veckor och bode hos min pojkvän under den tiden. Sen fick jag inte ha en lägenhet som kostar över 3 000 kr/månaden utan jag fick en som ligger på 2 500. Fick en liten..

Men jag hoppas att du får som du vill iaf :)

kram




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info