Tomrum i själen

Kent's fina melodier strömmar ut ur högtalarna och texterna är perfekta. Så träffsäkra.

Ikväll har jag inte mått bra alls. Nu är klockan snart halv två på natten och det har blivit värre, eskalterat.
De vanliga tankarna om att jag inte duger, att jag är värdelös, är mer högljudda. De skriker.
Blicken ser ut över marken, hustaken och himlen. Endast en stjärna lyser ikväll och den lyser så vackert. Stjärnhimlen är poesi som tolkas på olika sätt. Var och en ser sin egna dikt i den.

Plockar fram rakbladen inatt. Tomhetskänslan är fruktansvärd och det ekar inuti mig. Ekar av tomhet, tystnad och fördärv. Jag behöver något som fyller ut tomrummet, något som är äkta. Och det enda äkta jag har är mitt fina, rubinfärgade blod.
Det kommer bli en lång natt.
Anonym

Du är inte ensam.

julia

jag önskar att jag kunde fylla ut ditt tomrum. förlåt, mina fina fina ängel. du förtjänar det bästa.

Christine

Hej!

Jag undrar ifall du skulle vara intresserad av att medverka i ett projektarbete som jag håller på med? Det kör igång på riktigt efter sommaren när jag börjar trean på gymnasiet, men jag har börjat redan nu. Det är alltså ett arbete om självdestruktivitet/ångest/psykisk sjukdom/psykisk ohälsa, och jag gör det för att jag är väldigt intresserad av psykiska sjukdomar överhuvudtaget. Arbetet kommer bli som en jämförelse mellan det som olika faktakällor säger och det som de "utsatta" personerna känner och tänker - detta för att ge större inblick. Jag vill också sprida mer kunskap om ämnet, och förhoppningsvis också skapa en gemenskap mellan de som mår psykiskt dåligt.

Du kan hitta mer information om projetet på adressen http://mittangestmonster.blogg.se, och om du undrar något är det bara att kontakta mig!



Det skulle verkligen göra mig jätteglad om du ville ställa upp!

M.V.H.

Christine.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info