Great...

Pratat med Caroline, som är min kontakt på försörjningsstöd. Jag kommer inte få pengar som ersätter det indragna underhållsstödet, för hon hade inte räknat med i budgeten att jag fått bostadsbidrag. Hon tycker då att det går på ett ut och att jag inte behöver pengar för underhållsstödet, trots att det ger mig ca 1000 kronor mindre än jag beviljas varje månad. Har 1300 kronor kvar att leva på i juni efter att pengarna till Telenor har dragits. Kommer alltså inte ha råd att köpa något speciellt till studenten, men det gör mig i och för sig inte så mycket. Har hellre min vita skjorta och kanske mina nya jeans istället. Men det är riktigt surt, för 1300 kronor är INTE mycket att leva på en hel månad när man ska köpa hushållsartiklar, mat, smink osv. Ska dessutom betala mamma och Tommy lite i månaden för att de betalade depositionsavgiften när jag fick lägenheten, och ja, gör jag det har jag väl inte mer än 800 eller något att leva på. Får prata med mamma om det och se om jag kan betala lite mer nästa månad istället för ekonomin går inte ihop alls just nu. Hade jag fått de där tusen som jag egentligen ska ha, så hade det funkat och inte varit några problem alls, men nu får jag inte dem och jag får helt enkelt leva med det.
julia

men fan vad dåligt.. hoppas att det löser sig iaf <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info