Du doftar svagt av våta vita rosor, gammal jord

Det är snart midnatt. Kents musik strömmar ur högtalarna och jag blir så tankspridd såhär om kvällarna. "Du är lika ensam som jag" sjunger Joakim, och jag känner att ja, jag är ensam. Men vart hittar man någon som är lika ensam som jag? Någon att dela tankar och funderingar med. Någon som inte dömer det man säger, de där tankarna man berättar som man egentligen inte borde berätta för någon. De där hemliga tankarna om allt och inget, de tankarna som kan få folk att börja tycka saker om en så därför håller man dem inne. Instängda i hjärtat, med rep gjorda av själen för att försäkra sig om att de inte kommer ut. Men ibland önskar man att man kunde dela med sig av just dem tankarna, men man har ingen att dela dem med. Någon att sitta i mörkret med och bara existera. Prata. Andas.

Det är så ensamt här. Jag är ensam. Jag har fin musik och en fin blogg att skriva i. Bloggen betyder massor för mig, utan den skulle jag inte orka mig igenom dagarna. Det känns bra att skriva ner vad som händer i mitt liv, vare sig det är mycket eller lite, bildlöst eller ej. Jag gillar min blogg.

Nu är klockan en minut över tolv. Det är kolsvart ute, lika kolsvart som mitt inre. Som min själ. Som mitt hjärta.
Molnet har viskat till mig hela kvällen. Han skriker inte längre i alla fall, vilket är en förbättring. Nu har det varit viskningar om hur dålig jag är, vilken hemsk människa jag är och alla brister och fel har listats. Men han vet också att allt han säger är sånt jag redan vet. Därför är det extra roligt för honom att påminna mig, för han vet hur mycket jag hatar att tänka på allt dåligt som finns med mig. Allt dåligt, som är allt. Det finns inget bra med mig. Ingenting alls. Förstår inte hur folk kan säga att jag är bra, att jag är fin och att jag är underbar. Det är inte sant. Kan bli irriterad över det, när folk säger sådant till mig. För det är inte sant, och jag är rädd för sånt som sägs som inte är sant. För man kan bli förblindad av det och börja tro på det, precis som de som säger sådana saker blivit förblindade. Annars hade de inte sagt det. Det är inbillning, ren inbillning.

"Och har du tänkt på att vi nästan aldrig lyfter vår blick från marken, mot den svarta rymden ovanför molnen?"
Jag tittar ofta upp mot himlen om kvällarna. Sitter i fönstret med en cigarett i handen och tittar på molnen och stjärnorna. Molnen är i olika nyanser av mörkblått och grått och stjärnorna lyser oftast klart.
Jag minns när man var liten och det sades att stjärnorna var personer som dött, och att om man vinkade till en stjärna så skulle man också dö. Det tog många år innan jag vågade vinka till en stjärna.

När jag sitter där i fönstret och ser upp mot himlen brukar jag tänka på morfar. Jag undrar om han är en stjärna på himlen, och så brukar jag leta upp den finaste stjärnan jag ser och bestämmer att det är hans stjärna. Sen sitter jag där och tittar på stjärnan medan jag röker. Stjärnhimlen är fin, jag gillar stjärnor. De är magiska på något vis. Så vackra, så mystiska.

"Stå ut med mig, jag behöver dig".
Jag saknar min kalaspuff. Det känns tomt att inte ha honom här, han är så mysig att vara med. Bara prata oseriöst om saker och ting, eller prata om allt mellan himmel och jord, kramas och bara finnas. Han tycker inte om att jag röker, men jag ler varje gång han tar ett bloss av min cigarett. Jag tycker det är sött.

Jag ska avsluta inlägget nu. Skulle kunna skriva i evigheter, men det blir aldrig bra. God natt, alla där ute. Ni är bra.

x

Du är också bra. Kanske bäst.

Iza

- skribent på http://izatown.blogg.se/

Alla är dåliga, och alla är bra. Du är inte ensam om att vara dålig, man måste vara dålig för att vara bra. Det finns bra saker med alla, alla. <3

Melinda

julia

Din blogg är väldigt väldigt fin, jag tycker om att läsa den för du skriver så himla fint, så bra liksom. Men det finns samtidigt någonting som gör mig rädd och det är när du skriver inlägg som dessa, långa, sorgsna inlägg. Jag älskar att läsa dem, men jag blir så rädd att du inte ska orka mer. Och jag blir så rädd när jag vet att jag inte finns där för dig på ett vis som jag skulle vilja. Jag skulle vilja finnas i din garderob så du skulle kunna ta fram mig när helst du behöver mig. Vet du? Du är bra, fin och underbar. Du får bli hur arg du vill på mig för att jag säger så, men jag säger bara sanningen. Jag inbillar mig inte, jag VET att det är så. Du är så fruktansvärt fin på alla sätt och vis och du förstår nog inte hur gärna jag skulle vilja vara som du.



Vet du min Emelie? Du är stark, Molnet har egentligen ingen talan för du är stark. Jag måste erkänna att jag var riktigt rädd när du skulle få egen lägenhet, jag trodde att du skulle försvinna från denna jord då. Men du lever fortfarande och jag tror du är på väg upp ur helvetet. För du har börjat se vissa fina saker med livet. Jag tror att du en vacker dag kommer att leva, leva på riktigt om du förstår vad jag menar.



Du ska veta att det bara är att sms ifall det skulle vara så att du vill prata. Du kan skriva allt, precis vad du vill. Och om du inte vill att jag ska svara, alltså, om du bara vill att någon ska lyssna på det du säger så säg bara till. För jag läser allt du skriver och lyssnar på det. Jag bryr mig om dig hjärtat. Du är så fin och jag älskar dig av hela mitt hjärta. <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info