Give me novacaine

Himlen är  vitgrå och det har regnat. Det luktar regn, och jag hatar den lukten för jag tycker det luktar död groda.
Idag har jag städat, dammsugit och moppat golven och diskat. Det luktar citronsåpa i hela lägenheten, och nu vädrar jag så det ska vara fräscht.
Jag tycker om att städa, i alla fall när jag har ork. Det är liksom att jag vaknar en dag och är på humör, medan andra dagar bara kan dra åt helvete för de vet jag redan när jag öppnar ögonen att de kommer bli värdelösa. Lika värdelösa som jag. Men idag vaknade jag vid halv tolv, väntade på medicinerna och tog dem när hemvården knackade på, och sedan började jag städa. Nu känns det i alla fall som jag gjort någonting bra av dagen, måste slänga skräp också för jag har tre stycken påsar som bara står vid dörren till ingen nytta. Får se om jag orkar mig ut sen, skulle tro det fast fixa mig orkar jag verkligen inte och sminket är snart slut så måste spara på det. Undrar om jag fått någon post, men det får jag aldrig så antar brevlådan är tom.

Jag kommer inte att skaffa kattunge än. Jag har bestämt att jag måste ha mer pengar för det och en större lägenhet, så jag kan ha två på en gång så de inte blir ensamma när jag är borta. Känns trist, men jag har verkligen inte råd just nu, plus att jag vill kunna göra andra saker än att sitta hemma varje dag (fast det gör jag ju nästan ändå...) för att inte lämna missen ensam. De behöver ju enormt mycket sällskap när de är så små. Men nästa år kanske, vi får se när jag har råd att flytta och om jag har jobb/skola då. Har i alla fall något att längta till!

Ska slänga skräp nu, men uppdaterar mer senare förmodligen. Ha det fint.
Danni.

du kan ju inte bara åka iväg & lämna två katter heller? hundar och katter är precis som bebisar. du kan ju inte åka iväg en helg på konsert i en annan stad & lämna katterna hemma, då tar du ju verkligen inte ansvar.. puss. ♥

Daisy

Vad duktig du varit som städat så... Borde jag med ta och göra...



just nu kan du föresten tävla i min blogg också, missa inte det. =) http://phantazia.blogg.se/2011/july/tavla-och-vinn-dove-intense-repair.html




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info