Långfredagen

Dagen har spenderats hos mamma och Tommy. Det var vi, min syster, hennes pojkvän, två av Tommys barn och hans dotters man och två barn och hans sons flickvän, samt hans mamma och min mormor. Tror vi var tretton sammanlagt, kändes fullknökat. Ugh, gillar inte när det är så mycket folk!
Satt ute en del i solen i trädgården men mest tid spenderades väl vid bordet med det vanliga överflödet av mat som Tommy alltid ställer till med vid högtider, haha. Fick med mig vegetariskt bacon, soja coctailkorvar och Port Salut ost som är nomnom!

Vid halv sex fick jag skjuts av Jimmie och Jeanette. Jimmie är Tommys ena son och Jeanette är Jimmies flickvän. Jag fick åka med dem hem en sväng, för i bilen frågade Jeanette lite på skoj om jag behövde barstolar och barbord, och det har jag faktiskt letat efter så jag sa ja så jag följde med dem hem och tittade på möblerna och de var jättefina så jag fick dem :D Jimmie lackade bordet medan jag var där och han kommer hit med det imorgon men stolarna fick jag med mig redan idag. Jättesnällt av dem, så nu har jag bättre bord och stolar än innan och det känns fint.

Imorgon kommer även mamma och mormor hit, för att mormor ska få se min lägenhet. Så när jag kom hem städade jag och sen ringde jag mamma och frågade om hon kunde ta med sig mina gamla matsalsmöbler imorgon och det kunde hon. Och så har jag fått mina mediciner nu och det löste sig med Cipralex, mobila teamet fick ta från sjukhuset så nu har jag fått den i alla fall. Ska även få börja med Haldol igen, eftersom den togs bort under tiden för den psykiatriska utredningen men nu är den i princip klar. Får veta mer nästa gång jag ska till BUP vilket blir den 20e maj tror jag. Dock är min kontakt på vuxenpsyk inget vidare bra på att ha kontakt så jag vet inte ens om jag fått recept på det. Behöver recept på Imovane också. Mamma ringde häromdagen och frågade vad Gunilla på vuxenpsyk håller på med, eftersom hon skulle varit hos mig den femte april men ställde in och inte hört av sig sedan dess och jag inte fått någon ny tid hos läkaren heller. Så jag tycker ju hon borde sagt till läkaren om recept på Haldol men nej, de lever i sina egna små världar där på Pilen (vuxenpsyk.)

Ikväll blir det att slappa framför datorn. Har inga direkta planer för påsk så det blir väl det vanliga att sitta här och inte göra så mycket.

Nu har jag nog skrivit ner det mesta om dagen. Vi hörs senare, bloggen!
Bambi

Låter som en trevlig dag och dumt med pilen >:

Skulle du kunna svara på mitt mail på fb..?

julia

Låter som att du har haft en bra dag! Allt som har med vuxenpsyk att göra låter så himla flummigt tycker jag. Det är dumt :c



(har skrivit ett meddelade i e-postfältet)



Du får ha en bra påsk mitt hjärta! <3 (tänker på dig)

Fannii

Snällt att ge dig bordet och stolarna! :3

Hoppas du haft en relativt bra påsk, har tänkt på dig massor<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info