Klippning imorgon!

Ringde frisörsalongen idag och jag fick en tid redan imorgon! Känns bra även om jag inte riktigt vet hur det kommer bli... Vet i alla fall hur jag vill göra med håret bak och på vänster sida men luggen är ett frågetecken. Den är ju galet sliten och jag blir inte förvånad om frisören säger att det är bäst att klippa av den. Jag gillar min lugg men det finns inte så mycket att göra åt saken.

Har tvättat håret som en galning idag för den lila är för stark och den ser nästan blå ut. Trots omkring 7 shamponeringar är den fortfarande likadan så jag gav upp. Men när färgen bleknat ska jag färga tillbaks det till röd/brun för det slet nästan ingenting på håret, märkbart i alla fall. Hatar när jag får sådana impulser att antingen klippa håret själv eller bleka sönder det eller färga det. Det är liksom som om någon annan styr mig trots att jag vet att det inte kommer bli bra. Nu har jag lyckligtvis inte klippt mig själv på månader, inte sen innan jag klippte mig sist som var någon gång för länge sedan som jag inte ens minns. Augusti kanske? Har ingen koll.
Nu ska jag försöka göra likadant med impulsiva hårfärgningsattacker; sluta göra dem. Får se hur jag lyckas med det men med lite tur så!
Daniella.

re: du kan va sjukt fin. puss

Daisy

Har du testat den lila hårfärgen de säljer på Åhlens? Har du några erfarenheter av den?

Scrufs

Hej!

Vet inte vad det är du shamponerat med, men jag har hört att Head and Shoulders får färg att gå ur jättesnabbt.

Har själv använt det för att få ur färg, & trots att det sitter stenhårt annars rinner färgen ur såpass att badvattnet blir färgat, så jag tror det fungerar... Så prova det om du ha möjlighet & vill ha ur färg!




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info