Jag vädrar blod, det luktar sorg

"Om man behöver plocka ögonbrynen, kan man få låna en av era pincetter då?"
"Det lär dröja länge innan du får låna en pincett."

Jag var i desperat behov av att skära inatt. Jag mådde så fruktansvärt dåligt och hade inget annat val. Jag var tvungen.
Jag krossade min ögonbryns penna's vässare med min vikt och plockade ut de två bladen. De var inte direkt vassa, men de funkade.
Sjuksköterskorna kom in med en Atarax som jag ringt efter, och då såg dem allt...
Det var blod på lakanen, mig, kläderna, golvet och armarna. Jag skar djupt på vänsterarmen, men inte så djupt. Det var kanske en halv centimeter djupt bara.

Dagarna går åt till att lyssna på Kent. Mestadels lyssnar jag på låten "Varje gång du möter min blick".
Den är enormt fin, och ibland gråter jag till den. Den påminner om så mycket, men det är vackra minnen även om allt slutade fel. Förlåt...
Jag har enorma svårigheter med att komma över känslor, oavsett om det är för vänskap eller kärlek. Jag är som i någon slags trans där allt bara flyter omkring och man kan aldrig sluta se det man varit med om. Det är överallt, som ett nytt slags universum där man själv är mittpunkten allt cirkulerar kring.

Imorgon ska jag träffa läkar-Gabriel. Hoppas han är snäll, snällare än den läkaren jag träffade igår i alla fall. Men heter man Gabriel så symboliserar man allt honom lite grand med ängeln, så jag får för mig att han är jättesnäll.
Jag hopas verkligen att jag får åka hem imorgon, jag menar, jag hör inte hemma här. Ingen av de som är här verkar göra det. Det är bara mänsklig förvaring i en bur. Bara för att man mår dåligt behöver man inte låsas in. För mig är det normalt att må såhär, och de tar ifrån mig mitt liv. Jag måste gå i skolan, jag har så mycket att göra! Och så måste jag träffa mina underbara vänner... Jag kan helt enkelt inte vara här!

Idag kommer antingen Helen eller Annelie från Kortbo hit med lite kläder och pengar. Jag ska köpa cigaretter. Känner att jag behöver det nu. Har inte rökt sen sist jag träffade Adam, vilket är ett bra tag sedan. Men när man mår riktigt riktigt dåligt kan cigaretter faktiskt lugna ner en lite.

Nej nu måste jag sluta innan personalen kommer in. Hej då, ni är underbara. Puss.
Saga

Sitter du vid datorn? Eller bloggar du via mobilen?

Hm, hoppas du bli "fri" snart...Sånna där ställen är inte roliga.

Viki

- skribent på http://v

Sv; Ingen orsak! :)

Viki

Jag hoppas det blir bättre snart.

Jag undrar om vi kan prata nån gång, på msn eller nåt. Om du vill såklart.

Kramar :)

Maskrosmor

Älskade vän. kramar om



Jag förstår inte riktigt, du var på kortbo och vipps inlaggd, det fattas några bitar i pusslet för mig, vill du ge mig dem?

fannii

Hoppas Gabriel är bättre än Ragnheidur och att du får komma ut snart! Saknar dig Emelie<3

fia

jag håller helt med dig i det du säger, " bara för att man mår dåligt behöver man inte låsas in "

hoppas du får åka hem snart<3

NIHILISTEN

När jag läser detta känner jag att jag bara vill hjälpa dig på något sätt. Jag känner även igen mig lite i dina ord, även om jag verkligen inte kan säga att jag varit med om samma sak.



Men det finns någonting som alltid finns med en vad som än händer. Kent.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info