Smärta




Jag mår verkligen inte bra. Begravning i fredags och jag grät mer än jag trodde jag kunde.
Är inte på topp för att blogga eller ens skriva på boken. Tar åt mig av minsta lilla (as if we didn't know that already) och vill helst bara ligga och glo i taket.

Stör mig på att folk tolkar mig så fel. Du är fel, Emelie. That's why.
Vill ju bara vara alla till lags, varför kan jag inte vara det? Hur svårt kan det vara - egentligen?

Bilden är på mitt söta Hello Kitty gosedjur jag köpte för ett tag sedan på H&M för 50kr. Ett HK gosedjur för 50kr är ett fynd, för HK är jävligt dyrt annars, vad gäller gosedjur.

Har nytt nummer nu. Telenor. Har inga nummer förutom Bambis eftersom det är min systers gamla mobil (K800i) som jag har för tillfället och det måste vara Telenor eftersom den är låst till det och jag inte hittar how the hell man låser upp den... Har i alla fall 3000 fria sms till hela Sverige nu. Det är bra, mycket bra.

Jag står på mig, jag faller inte lika hårt som jag gjorde en gång i tiden. Jag vet vad jag tycker och det står jag fast vid.
Man kan skada mig hur mycket som helst. Jag är full av andras hat och plågor. Jag tar åt mig av andras ohälsa omedvetet och medvetet. Jag bär med mig varenda människa som pratat med mig om dåliga sakers minnen, känslor och funderingar. Jag suger åt mig av det som en svamp. Är jag en svamp? Jag börjar tro det. Jag vill ju hjälpa alla, jag tar med öppen famn emot andras problem.
Jag är inte Gud. Jag kan omöjligt hjälpa alla, men man kan åtminstone försöka. Det behöver inte vara att man botar någon från sjukdom eller befriar någon från alla problem. Bara att finnas där för en annan människa är viktigt för mig. Viktigare än någonting annat.

Jag har en dröm, en dröm om att en dag kunna ta hand om så många övergivna katter som möjligt. Jag älskar katter, och saknar mina egna enormt. RIP, mina älsklingar.
Det är ingen omöjlig dröm. Det enda som krävs är en stadig ekonomi och att jag får lov att ta hand om dem, vilket inte är särskilt svårt att få eftersom de inte har någon ägare längre.

Jag har inte mått såhär dåligt på länge. Jag minns hur smärta känns. Riktigt ilande smärta så man vill skrika. Smärtan från när någon man älskar dör. Den känslan fick jag i fredags. Jag grät och grät och var nära på att skrika: Nej nej nej det är inte sant!
Varför måste de vi älskar dö? Det är orättvist. "Naturen har sin gång," säger dem. Men jag skiter fullständigt i om naturen har sin gång. Min morbror hade levt om det inte vore för hans cancer. Det är ingen naturlig död, det är en död pga. sjukdom. Och sjukdomar är inte något naturligt, det är djävulsverk. Jag hatar sjukdomar. De förgör.

Och Anonyma? Om ni inte skriver ert namn när ni tykar er så är ni bara fega för att ta konsekvenserna av det ni skrivit. Speciellt när ni också skriver frågor. Hur ska jag kunna svara på era frågor när ni är anonyma? Jävligt smarta är ni. Typ brainactivity: 0.

Jag bryr mig inte längre. Jag har gett upp. Kasta tomaterna i ansiktet på mig, jag bryr mig inte. Ni är inte värda att lägga ner tid på.

 

Empa

Emelie, ge inte upp, okej?

Jag finns här för dej, även fast vi inte känner varandra. Men jag vill försöka finnas för dej ändå.

För att du är fin, en riktigt fin person.

Jag kastar lite lyckoglitter över dej och jag hoppas att det blir bättre. <3

Maskrosmor

Vet inte vad jag ska skriva. Kramar om Säg till om jag kan hjälpa med något.

tilda

men hjärtat :( <3 du kan klara allt! och begravningar är de hemskaste som finns :/

Mimi

Sådan är jag också, tar åt mig och håller på andras smärtor och historer m.m när folk berättar om dom :/

Anonym

Jag kan känna igen mig lite av det du skriver. Att man känner sig som en svamp, tar åt sig av andras problem och känslor.



Jag hoppas verkligen, att du får bmå bra snart. Du är värd det. Ingen är värd att må såhär som du gör. Ingen.



Massa kramar.

Julia

Älskling, jag finns här, hela tiden. Du vet hur du kan få tag på mig. Du är bra, glöm aldrig det.



Anonyma idioter kan gå och dö. Jag kan ta emot tomaterna i ansiktet istället för att du ska behöva göra det. Jag lovar.



<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info