Idag planerar vi

Idag klockan ett kan man ringa Sandra, den dam på socialen som har hand om mig för tillfället eftersom min egentliga kontakt Johanna inte har tid. Då kommer jag få veta när jag kan åka och titta på behandlingshemmet, och förhoppningsvis blir det redan imorgon om jag har tur och de kan ta emot mig och mamma.

Det jag vet om behandlingshemmet är att det ligger i Örgryte, heter Lillgårdens Ungdomshem och att de har lediga platser. Good for me, med andra ord.
Jag älskar verkligen Göteborg och jag kan tänka mig att det här kommer att bli bra, även om jag inte är där för att få behandling. Vad jag fått höra, så kommer jag bo där tills socialen hittat ett annat boende åt mig.

Såhär står det på nätet om Lillgården:

"Diagnosgrupp: ADHD/DAMP, Aspergers syndrom, Borderline, Incest, Sexuella övergrepp, Psykosocial problematik, Ångestsyndrom, Fobier/Depressioner

Platsantal: 5

Målgrupp: 15-21 år, pojkar/flickor, psykosociala problem samt brister i jagutveckling.

Behandlingsinnehåll: Miljöterapi utför grunden där vi integrerar ett psykodynamiskt förhållningssätt med systemiska och kognitiva metoder. Lillgården erbjuder en trygg bas med en tydlig vardagsstruktur med trygga relationer till stabila vuxna genom tydliga förväntningar, mål och överenskommelser. Vi hjälper ungdomen att få ett liv som fungerar utifrån ungdomens specifika möjligheter och behov. Skolan är en mycket viktig del för ungdomarnas utveckling och vi kan erbjuda en individuellt anpassad undervisning via Lilla Torps pedagogiska enhet. Vi använder oss av kognitiva metoder för att bryta negativa mönster, lära dem hantera stressituationer, stärka jagets förmåga att hantera konflikter, uttrycka sina behov och få större förmåga till koncentration och reflekterande.

Övriga upplysningar: Lillgården har fem platser på institutionen plus en plats i en övergångslägenhet som är knuten till verksamheten. Lillgården är knuten till ett resursteam som arbetar med tonåringar i träningsboende och tonåringar boende i sina familjer."

Låter väl helt okej, eller vad tycker ni? <:

 

Lina

åh, jag har en kompis som har bott där, jag har värit där och hälsar på en gång hehe

maja :)

har du någon/några diagnoser? :)




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info