Försvinn inte

De stirrar på våra trasiga, ärrade armar när vi går i solen en sommardag.
De viskar och pekar, tänker fula tankar.
De önskar vi kunde lika gärna dö eftersom vi ändå försöker.
De är inga medmänniskor. De är okänsliga svin.

Att må dåligt och skada sig är inte för att man vill ha uppmärksamhet. Man gör det för att man måste.
Man kan ha demoner som beordrar en att skada sig, man kan ha ångest och panikattacker där ingenting annat hjälper och man kan ha en rad olika anledningar till varför man skadar sig själv.
När man skadar sig tillräckligt för att dö så får man en massa skit. Man förstår inte varför de inte ser hur äcklig man är, och varför de ska tvinga kvar en. Man är ju inte värd en plats på jorden. Men de gör det för att de älskar dig. De vill inte att du ska försvinna.

Det finns miljoner människor som dör pga självmord jorden runt varje år, och mer än dubbelt så många som försöker skulle jag vilja gissa på.

När jag skär mig är det oftast inte för att dö, utan för att tysta skriken, huvudvärken, ångesten, flashbacksen och paniken. När jag ser alla de hemska delarna av mitt liv får jag panik, extrem ångest och Molnet skriker efter blod. "Om du inte skär dig så kommer det aldrig sluta," brukar han skrika eller viska.
Men jag skär mig förutom pga honom också för att jag behöver det och är beroende.
Det går väldigt fort att bli beroende av rakblad och blod. För mig blev jag fast så fort jag hittade min röda sax att skära mig med, och det var fem år sedan.
Så mitt råd till dig som kanske börjat nu; sluta medan du kan. Annars är du fast.

Min allra högsta dröm är att alla ska må bra. Alla som är värda det. De som inte är värda att må bra är våldtäktsmän, mördare, djurplågare och ondsinnade diktatorer.
Men alla andra som faktiskt har ett rent hjärta mitt i all synd förtjänar ett bra liv. Ett liv utan monster, självplågeri, misshandel, våldtäkter etc. Det är rent ut sagt förjävligt hur samhället ser ut idag. Visst har där alltid funnits mord och misshandel och dylikt men nu är det ju överallt. Varför vill man göra andra människor illa?

För dig kanske jag bara är en i mängden som pladdrar på om en bättre värld. Men för mig är detta oerhört viktigt. Jag VILL att alla ska må bra. Jag VILL se en förbättring i världen. Jag VILL inte att jorden ska gå under pga hur vi förstört den. Jag VILL bara andras bästa.
Kan vi inte bara hålla sams så slipper man i alla fall en del av en otrygg vardag och mobbning.
För vi kan ju, om vi verkligen vill. Eller vad tror du?
Lina

Jag tror, hoppas och vill, mer än allt jag med. åh, du är en fin människa <3

Julia

Jag älskar dig. Du är inte en i mängden, du är den mest speciella människan jag någonsin träffat. Du är speciell för mig, så otroligt speciell.



Jag vill inte att Molnet ska ha den makten. Jag vill inte att du ska vara beroende, jag älskar dig ju för fan!



Du förtjänar att må bra. <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info