Äntligen ett hem

Tisdag, någon gång mellan två och tre kommer de från Lillgården hit och pratar med mig. Det känns bra och jag har en säkrad plats där och får flytta in senast om två veckor.
Måste höra med socialen också om de kommer till att betala mina tågresor som de sagt. Man kan inte direkt lita på att de tar tag i det. Johanna har verkligen inte tagit tag i det. Hon kommer med dåliga ursäkter och säger alltid att hon inte har tid. Tur det, för Sandra som ersätter Johanna i mitt ärende är mycket bättre.

Jag hoppas att jag kan komma till skolan på måndag. Sen på tisdag när jag vet mer om hemmet och när jag kan flytta in så ska jag försöka att gå hela veckan minus tisdag, men det beror som sagt på hur det blir.

Jag saknar verkligen att ha något att göra på dagarna, även om skolan inte är vidare rolig. Men jag ligger efter rejält mycket och jag tvivlar nästan på att det räcker med ett extra år efter studenten.
Jag skulle vara klar med min 2 minuters film i oktober, och vi skulle göra reklamfilm och en 5-7 minuters film. Och i Multimedia skulle vi varit klara med en animations serie i fem delar för flera veckor sedan.
Jag vet inte hur länge det är jag varit 100% sjukskriven, men det är alldeles för länge, det är ett som är säkert.
Det bra med Lillgården är att jag kan läsa upp matten där, eftersom de även har skola. Och jag är verkligen kass på matte kan jag lova. Tar mig ca 1 minut att räkna ut ett simpelt plustal som 14+9. Seriöst, det tar mig jättelångt tid.
Även det sociala tar stryk av att jag är här. Jag har inte träffat någon som inte är patient utöver min familj sen innan jag blev inlagd sist om jag inte minns fel. Det är påfrestande, man känner sig så ensam.

Hoppas ni alla får en bra dag. Ni är bra, glöm inte det!
Mimi

Vad bra och kul att de löst sig med ett hem för dig, glad för din skull söter! :)

amanda

- skribent på http://soere.blogg.se/

du svarade aldrig på min fråga om du kunde hjälpa mig?

tilda

- skribent på http://tildaphotography

sv: ja min blogg är bra som den är nu :)

behöver bara hjälp med headern :o

puss!

Maskrosmor

Underbara nyheter att få ta del av nu när ja kom hem. Fast nu måste jag vila, jag mår illa... blä... de e inte nyttigt att varva och vara uppe mer än ett dygn...



Har fått börja med en blandning av Alimemazin och Atarax, men ja får sådan satans hangover av ataraxen att ja itt vågade ta den igår av rädsla att missa mötet med kuratorn idag så ja var vaken inatt...



Hur reagerar du på atarax, har för mig att du med tar de?

Maskrosmor

Vad menas med "Trackback" som står under kommentarsfältet?

Artan

- skribent på http://artanart.blogg.se/

Hej, var gärna med i dagens blogg om du redan inte är det!:)

amanda

men kan inte jag typ få din stillmall fast jag gör om den själv? SJÄLVKLART så skriver jag att jag fick den av dig och allt det där, kan länka dig också så länge som jag har den :) <3

amanda

- skribent på http://soere.blogg.se/

tackar, behöver jag kodmallen också? <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info