Överlevnad

Jag överlevde. Fan.

Mamma såg allt blod i sängen, ringde akuten och jag fick vänta där i hela 6 timmar på att få bli sydd.
De frågade om jag hade kontakt med BUP, och jag sa ja men att den inte funkar så värst bra.
De sa att de hade psykologer, om jag skulle vilja prata. Jag tackade ja- ända tills det visade sig att det var sånna psykologer som kommer hem till en. Då sa jag nej.

Min dator är brun av gårdagens blod. Överallt är det utkletad och nerblodat. Det finns till och med en torkat blod som runnit längs med väggen. Brutalt vackert. Mitt blod är överallt. Som Gud.

De förstår inte hur trött jag är på allt. Hur meningslöst det är att leva utan sina änglar. Att man är så ensam. Jag älskar Bambi, men jag vill inte smutsa ner henne med min orenhet, min ångest och mina självmordstankar. Så jag håller henne utanför. Tror inte ens hon vet om att jag kanske vore död nu, om det inte vore för mamma.
Jag stoppade aldrig blodet. Det slutade av sig självt efter ca 3 timmar. Jag vaknade vid fyra och skar upp det igen. Det började äntligen att blöda mer. Jag blev glad, och kunde nästan somna om. Lakanen var kalla och klibbiga, så jag la mig brevid mamma. Hon märkte ingenting, och jag kunde inte somna där heller, så jag gick in till mitt rum för att läsa ur den bok jag läser; Vingklippt Ängel.
Efter några kapitel var jag så utmattad och hade så ont i armen att jag fick bita i kudden för att inte skrika.
Blodet levrade sig efter ett tag och jag ville skära upp det än en gång, men orkade inte. Jag var för utmattad och trött.
Den värsta smärtan var inte att skära, utan att få en bedövningsspruta rakt in i såret; två gånger!
Jag trodde jag skulle dö. Jag skrek av smärta tyst men bet ihop för det mesta.

Man kan tro, att efter alla dessa självmordsförsök som misslyckas, att man är menad att leva kvar.
Men blir det inte istället en sport att utmana döden så långt det går, tills man verkligen lyckas?
Svaret är grumligt och jag orkar inte lägga ner någon större tid på att tänka.
Jag vill bara supa bort all ångest jag har. Ska be om Oxascand som ångestdämpande medicin. Det sägs att den fungerar, till skillnad från skitmediciner som bara ska lindra depression.
Detta var mitt fjärde stora självmordsförsök. Och det kommer bli fler med tiden. Det kan ni, och jag, vara så säkra på.
Will this blade set me free?
belliz

gumman.... varför skar du upp dig igen ): ? vet du hur högt jag grät igår? för att du nästan skulle dö..<3

Julia

Åh Emelie.. Kära Emelie.. Älskade Emelie.. Du förstår inte hur orolig jag har varit över att du skulle vara borta.. Fan.. Jag ville inte lämna dig igår.. Jag visste vad du höll på med men ändå kunde jag inte gör nått.. Fan.. Fan.. Fan.. Och idag, jag var rädd, så jävla rädd att du skulle vara borta.. Jag tänkte.. ringa dig.. Försöka få tag på dig på nått vis.. Jag har bara väntat på att du skulle uppdatera bloggen om att du misslyckades. Jag.. blev glad nu när jag såg det här. Även om det är så jävla sorgligt att du vill ta ditt liv, du ska stanna Emelie. Det är meningen. Du ska inte utmana döden. Du måste finnas kvar. Jag.. tänker sms:a Bambi och be henne kontakta dig, men jag ville inte förstöra hennes helg. För hon förtjänar en bra helg. Och det gör även du Emelie.. Åh.. Jag vill bara vara hos dig hela tiden.. Krama om dig och få dig att inse hur bra du är.



Emelie. Du får inte göra om det här. Jag vill inte att du ska försvinna. Jag vet att livet är skit, det vet jag. Livet är inte någonting bra och jag förstår inte meningen med det. Men, det finns bra saker. Små viktiga bra saker. Och jag tycker att du ska få uppleva dom. Jag.. tycker att du ska få må bra, du förtjänar det, för du är underbar. Det här ingenting som jag bara säger. Det skulle ju bara faila isåf. men jag vet inte vad jag ska skriva.. Jag.. är bara glad att du lever. Att du fortfarande finns i livet. Jag.. skulle kunna ta alla onda saker i livet och låta dig få dom bra sakerna. Bara för att du skulle orka leva. För du är en bra ängel. Jag.. tänker inte kalla dig för människa, för jag vet vad du tycker om människor. Du är en ängel Emelie, en otroligt vacker ängel. Och jag tänker träffa dig i sommar, vi ska träffas och därför vill jag att du lever då. Du ska leva. Du har en framtid Emelie, för du har styrkan att genomföra dina drömmar, det vet jag. Ge livet en chans. Om inte annat så stanna för alla underbara änglar som du känner. Lev för deras skull och för att du ska kunna träffa dom allihopa. Tänk Emelie, vore det inte underbart att få träffa allihopa? Tänk hur många underbara kramar det skulle bli! Är inte det någonting som är värt att leva för?



Jag hoppas att det blir bättre snart Emelie, att du mår bättre och får känna på det bra i livet. Du förtjänar allt bra och att alla onda ting försvinner. Helt seriöst nu, ge mig alla onda ting och lev livet. Jag vill finnas för dig, vara bra. Tillräcklig. Du vet vart du nästan alltid kan nå mig, på min mobil - 0735645650.

Emelie, du får inte försvinna. Och speciellt inte utan att berätta det för mig... Jag.. vill veta.. Så att jag kan försöka stoppa dig.. För jag vet att jag inte är hos dig, men jag vill försöka. Fan Emelie. Jag älskar ju dig. Jävla underbar ängel. Stanna hos mig, lämna mig inte.



Jag älskar dig Emelie. Nu tar mina ord slut. Även om jag skulle kunna sitta och skriva i evigheter för din skull.



<3

Bambi

älskade Emelie, jag får reda på att du hade försökt ta livet av dig utav Tanja. Du får inte lämna mig ensam i världen, det är du och jag mot världen och det har det alltid varit, sen hösten 2008.

Jag finns här om du vill prata , och jag finns verkligen kvar oavsett vad du gör. Jag kan lova att allt kommer bli bättre när vi flyttar, då har vi en ny familj.



Jag älskar dig brur, snälla.. gör inget dumt. <3

Utan dig, är jag ingenting...

Tilma

åh Emelie :( jag började fan gråta när ja läste detta. har ju som sagt aldrig träffat dig men du betyder så mycket ändå. har varit fast i din blogg ända sedan första gången ja läste den. jag känner igen mig i så mycket, o ja önskar alltid att ja på nåt sätt kunde få dig att må bättre. ja hatar att du mår dåligt. du är en jättefin människa. ja önskar verkligen att du mådde bättre. du förtjänar lycka. sedan finns de människor som inte förtjänar det. dom borde få känna på att vara olyckliga o må skit.

önskar verkligen ja bott nära dig . önskar att vi hade vart kompisar, för ja har alltid velat träffa dig.

ja vet att inga av mina ord gör någon skillnad för dig, eftersom ja är bara någon som aldrig träffat dig o inte fattar osv...

men du ska iaf veta att jag tycker du är en underbar person. o du är fin både på insidan (de märker man i bloggen) o utsidan.

massa kramar <3<33

Muff

Emelie!

Fy vad orolig jag blev. Jag har kikat in din blogg massvis med gånger idag för att se om du var levande. Snälla Emelie, gör det inte igen, du betyder faktiskt, även fast vi inte känner varandra så betyder du och någon gång kommer du inse vilken bra människa du är kära vän. <3

musiclord

jag kan andas igen, tankarna är klara nu, jag blev orolig vet du..även fast jag inte ens känner dig slog den tanken mig igen efter att ha läst detta när jag var ute idag med några '' tänk om hon faktiskt lyckades? '' jag blev ledsen av den tanken, vad skulle ett liv vara utan dina vackra texter, dina fina bilder och din söta personlighet, och din blogg du alltid gör designer själv på? jag skulle inte ens vilja blogga, kolla i bloggar..för det skulle inte vara samma sak. du har berört mig kvinna, jag har stalkat den i snart ett år, om inte mer..du är lika fantastisk sen då...åh jag blev lite gladare nu när jag vet att du lever, du förgyllar mina dagar kvinna... jag vill att du fortsätter med det, inte pressa dig på det sättet att du ska leva för jag vet att du har ingen ork för det..men jag vill att du försöker så länge du kan, du är guldvärd.



många kramar, flera kramar, kramar i lass till dig.

<3



'' Blås din vind ur din tro på

att tron i sig själv räcker till

Att någon i sig själv kan vara nog

Och jag, jag står maktlös inför kärleken igen

Man blir ödmjuk inför kraften i rörelsen

Om man tror på någonting som du gör

Att aldrig någonsin ge upp



Om jag hade lite kraft kvar att ge dig

Om jag hade lite hjärta att dela med mig

Om jag hade lite kärlek så var den till dig

Om jag hade lite kraft kvar att ge dig

Om jag hade lite hjärta att dela med mig

Om jag hade lite kärlek så var den till dig

Så var den till dig ''



// roxy aka musiclord.

petra

- skribent på http://bajbiie.blogg.se/

emelie. Jag sitter stel vid datorn. Läaser inlägget om och om igen, men ändå förstår jag inte. eller så vill jag inte förstå. Tårarna rinner ner för kinden på mig och jag är alldeles kall. Jag vill inte att du ska försvinna emelie. Jag vill inte det. Du måste stanna kvar här, och kämpa. Du måste finna styrkan som tar dig upp igen. Jag ska komma till dig, så fort jag kan. & Jag kommer aldrig släppa dig emelie. Hör du de ? Jag ska ta dig under mina vingar och hålla dig kvar. Skydda dig. Ta hand om Dig. För du är fan en av dom bästa.

Jag har aldrig träffat dig, men du har ändå hjälpt mig så mycket. Du är min lilla prinsessa, en ängel från ovan.

Du får inte göra såhär mer, det gör ont i mig bara jag läser detta. Jag finner inga ord för att beskriva hur ja känner just nu & för att få dig att må bättre :(

Jag Älskar dig emelie. <33

Tanja.

Det finns inte ord, som kan beskriva hur äckligt orolig jag var och är, för dig. Jag är det fortfarande. även fast jag nu är medveten om att du är vid liv, så är jag orolig för dig, så hemskt orolig. Och jag är säker på att jag inte är den enda, för det är jag inte. Du är älskad Emelie, även om man är förblindad för att se det, allt det mörka, plågorna, gör en blind, och tar bort all den kärlek, som man egentligen får, allt mörker blåser bort det, och när det väl blåser, och mörkret har tagit över helt. då finns det ingen mening med någonting. Och jag önskar att jag kunde lysa upp ditt mörker, Emelie, lysa upp det, så att du fick känna hur det känns att vara älskad, så att du kunde känna all kärlek, som ges till dig. Bambi älskar dig, Jag älskar dig. Och många fler, du är älskad Emelie, så himla älskad, och jag hoppas att någon, någon dag lyckas lysa upp ditt mörker, så att du kan se det, att du är älskad, för det är du, det är du verkligen.



Jag vet inte hur många gånger jag satt och kollade din blogg, för att se om du hade uppdaterat, för att få en bekräftelse om att du fortfarande var vid liv. Och när du väl inte hade det, så fick jag panik. Jag visste inte om jag skulle gråta eller skrika, så jag gjorde både och.

åh, jag finner inga ord, inga ord alls.

Jag älskar dig emelie, så oerhört mycket.



vad vore jag, utan dina andetag? <3

Lizz

Det är sånt här som kallas inte på riktigt

det får inte va på riktigt ...

<3

veronica

Jag vill skriva en massa. Skriva hur mycket jag älskar dig och att jag bara existerar tack vare dig.

Jag vill vara hos dig nu. Finnas för dig. Det smärtar mig att jag inte kan det.



Jag kunde inte sova igår, jag ville ringa dig. Hade dock inte ditt nummer. Jag sov inte på hela natten.. jag låg vaken och försöka sända kärleksfulla tankar till dig.



Jag vill skriva en massa. Men jag kan inte. Orden som jag skriver känns så fjuttiga i jämförelse med mina känslor. De är så starka, så sjukt jävla starka till dig din underbara varelse. Så bra är du. Du har räddat mitt liv mer än en gång.



Jag vill bara vara där, krama om dig, lugna dig. Finnas där, för dig. Bara för dig.



Du förtjänar ingenting ont, hela du är god och du borde få behandlas som en gudinna. eller en ängel. Du är värd att leva, och få alla dina drömmar uppfyllda.. Och det ska du också. Du ska få leva och vara lycklig <3



Känns så fjuttigt allt det här, det är det jag skrivit gångrat med det oändliga.. då kanske det blir i närheten av det jag känner. <3

Jag älskar dig Emelie. Älskade Emelie.

emina

jag är precis som dig fast jag är några år äldre än dig . det finns många av oss trasiga (som inte går att laga) som inte klarar av det som alla andra klarar .

men alla vi trasiga måste hålla ihop , därför vi förstår varandra mer än alla andra . hur ska annars vår värld kunna glittra om man inte håller ihop ?



och även om jag inte känner dig så är jag orolig för dig . du har många så bryr sig om dig tjejen inklusive jag även om jag aldrig har träffat dig . <3

Rebecca (hope u know who)

inte läst så mkt av din blogg men asså. ;s dethär....Emelie...jag är helt förstörd.. jag förstår inte? kan du förklara för mig? du är en vacker människa, in & out. du är värd så jävla mycket mer än den här skiten, FATTAR DU INTE DET?

du fick mig att gråta när jag läste det här.

och vi har knappt någon kontakt m varandra längre, m i know that å jag är ingen för dig längre, men för mig betyder du faktiskt jävligt mycket. oavsett du tror det eller ej..det har du alltid gjort. jag vet inte om du ger fullständigt fan i hur saker var förut nu men jag vill iaf säga (för jag behöver det) att jag är så jävla ledsen att saker blev som det blev i högstadiet, jag har verkligen inget svar på varför men jag känner mig verkligen som en jävligt hemsk människa för det..asså du var liksom den enda jag verkligen brydde mig om (på riktigt) och jag var en.. jävla idiot...förlåt för det! emelie. jag vet inte hur du känner eller nåt men jag skulle iaf hemskt gärna vilja försöka bygga upp vår vänskap igen.. ifall du någonsin någon dag skulle vilja. så..finns jag här.

om du vill; 0768866767, &

notsopredictable@hot..



&

tusen kramar

&snälla snälla snälla gör aldrig något sånt här igen.

<3



HannaH

jag var så orolig, jag smsade dig, om du läste? grät och somnade inte fören vid 7 på morgonen. Emelie, jag förstår, till en del, den enorma smärtan du känner, och det är fruktansvärt! Jag vet hur jobbigt det är, men snälla lämna miig inte, för ju mer vi pratar, desto mer inser jag hur mycket du verkligen betyder för mig, du är en ängel för mig, du kan klara det, det är jobbigt, men man får leva för de små ljuspunkterna. Oc att var trasig, är ett helvete, men vi har varandra, det är det man får leva på. Vi får ses snart, jag saknar dig, och försvinn inte, gör du det, kommer jag kanske efter<3

Alexz

Jag saknar dig och att du överlevde var bara bra..

Jag hoppas du får den hjälp du behöver.<3

CupCake

Om jag fick

En ända chans

Att se dig

Känna dig

Röra dig

Vid detta ögonblick

Då skulle jag krama dig

Krama

Krama

Krama

Krama tils jag själv inte hade några lungor kvar

Du är fin

Du är underbar

Du är för mycket värd för att bara skärma upp dig själv.

Jag vill viska i ditt öra att allt är bra och att världen kommer att bli bra.

Jag hoppas att den önskan slår in, och att du någongång inser hur vacker och underbar du själv är.

Emelie Gayface

En ängel.




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info