En dikt till två stjärnor

Till Alice

Du finns i mina tankar
Natt som dag
Du finns i mitt hjärta, som lugnande valium
När jag vill skrika ut min inre smärta finns du i min själ
och viskar att allt kommer bli bra
Rakblad smeker fram de vackra rubinerna
Du kan inte äta, ångesten blir för stor
Jag vill finnas vid din sida för evigt
Finnas och krama dig hårt tills armarna värker
Dina sms är lyckopiller
Hela du är en stjärna
En som mig
Fast vackrare, strålandes på himlen med
dina änglavingar och stjärnglittrande ögon
Jag kan inte förneka
att min tigersyster är underbar.
Jag älskar dig, Alice
Jag älskar dig massor.
"Like soliders, march on."





Till Hannah

Älskade Hannah
du lyser i vårt och torrt på himlen
med ögon klara som diamanter
Cigarettrök i ansiktet,
ännu ett bloss.
Du gör det så elegant, man vill vara som dig,
men misslyckas grovt
Vi lyssnar på Håkan och Kent, sitter i solen och drömmer oss bort
Där regnbågar glänser och kanadagäss vaggar fram i gräset
Med dig känner man frihet, man är fågeln som lyckades ta sig ur buren
Du säger att kärleken aldrig var till för dig
Att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen
Säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig
Och varje moln är trasigt
du räknar allt sorgligt natten lång
och hon du älskade en gång, och kanske älskade dig.
Spelar det någon roll?
Nej kanske ingen
kanske allt egentligen.

<3





Julia

Åhh. Så vackert skrivet Emelie! <3

Alice

Syster, åh syster.

Mitt hjärta värker för dig.

Kom ihåg, du är ett ljus.

Du blir ett E på min arm ikväll.

Du är andetag och bultande hjärtan,

du är blodet genom ådrorna.

Du är ännu en dag av liv.

Jag älskar dig.<3

emina

så vackert dikter ! <3

Tilma

fan va fint du skriver <3

HannaH

Med socker i mina hörlurar och rinner tårarna utan stopp. Emelie, så där fint, att du skriver så om mig, jag blir helt förbluffad. Jag vill förklara för dig att jag känner desamma, men mina ord är små och fjuttiga i jämförelse till vad jag känner. För deet är en vänskap som inte går att beskriva. Jag önskar jag var du, och jag vet att jag behöver dig, jag tänker på dig hela tiden, vill ringa lr smsa om något bra händer, eller dåligt För du är en ängel en vacker sådan. När jag såg dig på centralen, du lyste upp allt och jag kände direkt, att du är någon, unik, en diamant, en stjärna, en ängel, en stjärnängel. Jag kände mig fri och bekväm. Du är underbar, jag älskar dig, och vad vorre jag, utan dina andetag? <3 Den dikten, gick till mitt hjärta och du ska veta hur mycket du betyder, jag älskar dig<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info