Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt

"Och alla bara pratar
"är det sant" och "jag har hört om dig"
Jag kommer aldrig tillbaka hit igen

Neonskyltar på gatorna
sänder ljus till mig och skatorna
Alla dansar, och jag tänker
är du också själv?
Var är du ikväll?"

Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt

Jag svävar inte på moln, jag flyger.
Jag flyger över himlen om natten och ser de fina tända ljusen i folks fönster. Jag känner ett sting av ensamhet även om jag sover över hos mamma hela helgen. Det är vanan, säger hjärnan till mig. Det spelar ingen roll hur många jag har omkring mig, ensamheten sitter inuti. Jag är ensam i mig själv.

Behovet att skära är enormt. Jag kämpar emot och har inte skurit mig sedan början av november, och jag är lite stolt. Men begäret finns och det växer för var dag. Jag måste, måste skära.


Imorgon ska jag och mamma till Överby och köpa systers födelsedagspresenter och julklappar och det ska bli roligt. Jag älskar ju att köpa saker, både till andra och mig själv. Shopping är glädjespridande.

Idag har jag faktiskt fått till ögonsminkningen bra och jag är nöjd, men håret har en riktig bad day idag.
Snön skiner upp mörkret men jag ser ingenting pga fördragna gardiner. Det är mysigast så, och ifall det finns monstren eller tjuvar, mördare eller annat läskigt utanför fönstret så slipper jag se dem/det.

Jag håller fortfarande på att komma på någon idé till en ny bloggdesign men jag har idétorka. Någon som har något förslag?

Nu ska jag ladda ner penslar till Photoshop. Puss hej!


Mimi

Du är så duktig att inte skärt dig, du ska verkligen vara stolt över dig själv sötnos!

Maskrosmor

Åhh! Vad stolt jag blir, vad duktig du är som inte skurit dig. glad



Även om jag inte gillar blod etc så kan jag förstå saknaden av att skära sig och hur du får kämpa mot begäret, för ett beroende är vad det är. Jag förstår verkligen hur de känns, jag höll ärligt talat på att bli fullständigt knäpp när jag slutade med snus.



Det är svårt, men du är stark och jätteduktig!!

Ta en dag i taget, du kan lyckas om du vill. Varje dag du lyckas är en seger. Varje dag!!



Med tiden kommer begäret att mattas av så du helt plötsligt upptäcker att du inte tänkt på att skära dig fast det gått några timmar, dagagar eller rent av längre tid.



Fortsätt så kommer du dit, du är på väg.



Jag tror på dig.



kram

Anonym

vad duktig du är som inte skärt dig. Jag är stolt. Du ska också vara stolt över dig! <3

Julia

Du är så duktig som inte har skurit på så länge! jag tror på att du kan låta bli rakbladen. <3

HannaH

du är stark, det vet jag. jag saknar dig som fan! om man får lov o svära, ses snart kanske? <3

Anonym

någon vinterdesign kanske? ^^




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info