Filmnörd

God eftermiddag bloggen och läsare!
Idag har jag faktiskt inte gjort särskilt mycket alls. Fick tag på Gudrun från biståndsenheten och bokade hembesöks möte den 21 december klockan halv elva. Då hoppas jag verkligen att hon har ett boende att erbjuda.

I övrigt har jag fixat lite på den nya designen som ska komma, men blir inte nöjd med headern så avvaktar med den ett tag.
Är väldigt chokladsugen, men är fattig och ska inte heller äta sådant. Måste väga mig snart igen.

Har bett om att få sluta med Seroquel, så nu är jag nere på hälften av den dos jag hade innan och om några dagar ska jag sluta helt. Då hoppas jag på resultat, även om det inte kommer ske ett mirakel och göra mig smal på en dag. Det tar lite tid, det vet jag. Men jag ska lyckas. Det ska jag verkligen göra.

Laddade ner filmer inatt också. Nu har jag en hel del filmer i min lilla mapp. Alla är såklart skräckfilmer, förutom en (Land of the Lost) med Will Ferrell som handlar om ett fantasiland med dinosaurier (jag hatar dinosaurier! Är livrädd för dem!) och andra mystiska varelser.
Följande filmer ska jag se när jag har tid:

SAW 1-6
After Life
Black Death
Frozen
Piranha
Pulse
Puppet Master Axis of Evil
The Entity
The New Daughter
The Human Centipede
The Crazies
Land of the Lost

De filmer jag sett av de jag har är The Blair Witch Project 1 (sett typ fem gånger nu) och Camp Slaughter.
Camp Slaughter är verkligen en mysko film. Den är svensk, fast de pratar engelska. Riktigt dålig engelska, måste jag säga. I slutet lämnas man med tusentals frågor om varför det och det hänt men man får aldrig något svar på frågorna. Och filmen är riktigt riktigt dålig, så B att den blir rolig och jag skrattade väldigt mycket åt den.
The Blair Witch Project är en klassiker. En must-see film. Den är sådär. Inte bra, inte dålig. Man måste ha riktigt hög volym för att höra vad det är karaktärerna blir rädda för, för helt plötsligt säger de saker som "vad var det?" och "hörde du det där?" och man har själv inte hört någonting alls. Så hög volym ska det vara, då hör man i alla fall och då får filmen mer sammanhang.

Vill du veta mer om filmerna jag laddat ner så ger jag ett tips: Googla! Google är nog en utav de bästa saker med internet, man får svar på precis allt!
Hoppas de övriga filmerna är bra. Skräckfilmer har ju en tendens till att vara 98% kassa och 2% bra.
Bra skräckfilmer är exempelvis The Descent 1 (tvåan är sjukt dålig!) Dead Silence, Mirrors, SAW (helst tvåan) och Paranormal Activity.
Bambi

Land of the lost är bra. Jag hade den i min iPod för några månader sedan och den är väl.. speciell x)

Tintin

Åh älskar Dead Silence =D Och SAW-filmerna också =)

Haha har sett The Human Centipede x) väldigt mysko film det där xD

Lina

dendär 'the human centipede' är inget jag rekomenderar.. alltså, den är fruktansvärt äcklig. inte läskig, utan man får typ kväljningar när man ser den. hehe.

puss! <3

Fannii

Maha, Land of the Lost, sjukt skön film! Om du har samma knäppa humor som jag kommer du gilla den xD

Skönt för dig att slippa så många mediciner också och jag hoppas verkligen du kan få flytta snart, håller tummarna den 21:a!

puss<3

Anonym

haha the human centipede är så awesome :D

Empa

Human centipede är jätte tråkig, ahaha, jag garvade litte åt den faktiskt. :D Skräckfilmer är kul, inte läskigt hehe x]

Och du är himla fin.<3

tilda

finis! <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info